עבור לתוכן

קצת נוסטלגיה - קופיקו

תגובה מומלצת
צוות האתר אישר תגובה זו וניתן לסמוך על התוכן הנכתב בה.

יוצר/ת האשכול Shahar
  • שחר
  • 1576
  • 5.3k הודעות
(נערך)

קופיקו היא סדרת טלוויזיה ישראלית לילדים המבוססת על סדרת ספרי הילדים הישראלית המצליחה בעלת אותו השם מאת הסופרת תמר בורנשטיין-לזר. קופיקו הגיח לראשונה בשנת 1954 במדור שבועי בעיתון 'דבר לילדים' המספר את קורותיו מאת תמר בורנשטיין לזר. בשנת 1958 הופיע הספר הראשון בסדרת קופיקו - "קופיקו האורח", המספר על הגעתו של הקוף המיוחד לבית משפחת לזר היישר מהאי הבדיוני, חונטוזה. יחד עם מעלליו של קופיקו, ישנו דגש על אוירת המושבה בשכונת עין גנים בפתח תקווה, שם מתרחשת העלילה.

העונה הראשונה של הסדרה הופקה עבור חברות הכבלים ושודרה בערוץ הילדים במהלך שנת 1993 ובשידורים חוזרים בערוץ 2 בין השנים 1994–1997. העונה השנייה, אשר הופקה עבור יס, שודרה בערוץ ג'וניור החל מ-2 באוגוסט 2009 עד ל-3 בספטמבר 2009. בעונה זו נוספה דמות חדשה בשם דובי, בנם של שושנה ואברום.

לאורך השנים יצאו לשוק בישראל כל פרקי העונה הראשונה בקלטות וידאו וב-DVD.

העונה השלישית של הסדרה, שהופקה עבור yes, שודרה בדצמבר 2011. העונה הרביעית, אשר הופקה גם היא עבור yes, התחילה את שידוריה בפסח 2013. עונה זו שודרה בערוץ ג'וניור וב-yes vod. נחשבת לעונתה האחרונה של הסדרה.

בקיץ 2014 יצא DVD נוסף של "קופיקו", שנקרא "קופיקו והחונטוזים" ובו בדרך להופעה קופיקו מסביר לאימו על החיים בארץ דרך שירים וריקודים.

עלילה:

עונה 1 

ספויילר - הסתר תוכן

העונה הראשונה כוללת 15 פרקים.

העונה שודרה במהלך שנת 1993.

העלילה עוסקת בקוף מדבר בשם קופיקו, החי בבית משפחת לזר בשכונת עין גנים בפתח תקווה, לאחר שניתן כמתנת יום הולדת לנוגה, הילדה הצעירה במשפחה. הקוף ניתן לנוגה על ידי דודה, אבי, שהביא את קופיקו מהאי "חונטוזה" שלא נמצא על המפה. קופיקו הוא קוף מזן מיוחד - "ימפאמפוז". הסדרה מספרת על מעלליו של קופיקו, ומראה את החברות המיוחדת בין הקוף המיוחד לבין אורנה, יורם ונגה, שלושת האחים שאליהם הגיע קופיקו. בכל פרק מנסה קופיקו לעזור למשפחת לזר ולמכריו בכל מיני דרכים, אולם תמיד נכשל בכך ומסבך את העניינים עוד יותר. השכנים של משפחת לזר, בני הזוג שושנה ואברוּם, שונאים את קופיקו מפני שהם נפגעים לעתים קרובות ממעלליו, והם מנסים כל הזמן להיפטר ממנו.

הסדרה זכתה להצלחה רבה ובנוסף שודרה בטלוויזיה ההונגרית.

העונה הראשונה הופקה עבור חברות הכבלים ושודרה ב"ערוץ הילדים" ובשידורים חוזרים ב"ערוץ 2".

עונה 2

ספויילר - הסתר תוכן

העונה השנייה כוללת 25 פרקים.

העונה שודרה החל מ-2 באוגוסט 2009 עד ל-3 בספטמבר 2009.

בעונה זו מצטרף לסדרה דובי, בנם של שושנה ואברום, אשר הוא הופך גם הוא ליריב של משפחת לזר בעונה זו. בעונה זו קופיקו מתעדכן והופך לעכשווי יותר, הן מבחינת הניראות והן מבחינת מעלליו שהפכו לחינוכיים יותר. יתר הדמויות גם הן התעדכנו והחל מעונה זו גולמו על ידי שחקנים אחרים, צעירים יותר. בעונה הזאת קופיקו ממשיך בתעלוליו ומתחפש לדמויות שונות, ועושה תעלולים והצקות שונות כגון התחפשות למורה ולשוטרת, הצקה בחוג ג'ודו של אורנה, הצקה לאויבו פטרוזיליה, הצקה למורה נירה, הצקה לשושנה, אברום ודובי, הצקה למוכרת בחנות חיות, התחפשות לילדה בתחרות הביצ'יקופטר, התחפשות למנצח במקהלה, למגדת עתידות, התחפשות לליצן ביום הולדתו של דובי, אפילו ניסיון לרוץ לממשלה, ניסיון שגרם לראש הממשלה הלחוץ לקבוע פגישת חירום עם קופיקו ועוד מגוון תעלולים ושטויות. בסוף העונה קופיקו בורח עם אברום בכדור פורח על מגדלי עזריאלי ושר איתו את השיר "יש לנו תיש".

העונה השנייה הופקה עבור yes ושודרה גם ב"ערוץ ג'וניור".

עונה 3

ספויילר - הסתר תוכן

העונה השלישית כוללת 25 פרקים.

העונה שודרה במהלך דצמבר 2011.

בעונה זו ממשיך קופיקו לבצע תעלולים והצקות לשושנה, כגון החלפת אברום לחמור, התחפשות לפסיכולוגית לטלוויזיות, והפעלת הקרוסלה בלונה פארק במהירות מופרזת כמו כן, כאשר ימימה המכשפה אומרת לשושנה למכור את הבית ולעבור דירה למטולה, האישה שרצתה לקנות את הדירה, הייתה הראשונה שגרמה לקופיקו לברוח בהיסטריה. קופיקו גולה כמהפנט. קופיקו, אברום ויורם מגלים מכשיר ניווט ימי עתיק שהיה שייך לפיראט בשם כחול השפם ובתוך המכשיר הייתה מגירה בה הוחבאה מפת אוצר מקוללת. קופיקו רוצה להיות בלש והולך לחקור מי גנב לשלומקה את המחשב ומגיש תלונה על גניבת המחשב. הוא יוצא לשטח לאסוף ראיות ובטעות הופך את שלומקה עצמו למבוקש על ידי המשטרה. יורם, החמוש בתוכנה סלולרית מתוחכמת, יוצא עם קופיקו ותמר לפצח את התעלומה. משפחת תפוחי מגיעים לישון אצל הלזרים בגלל ריסוס בביתם, שושנה מתעוררת בבוקר עם כתמים של חלב על הכותונת ומכחישה את השמועות שהיא הולכת מתוך שינה. קופיקו הסקרן נשאר ער בלילה כדי לעקוב אחרי שושנה הסהרורית ומגלה דבר מפתיע שהיא מאכילה חתולים חמודים ומטפלת בהם במסירות נפש. קופיקו מקבל ערכת כישוף של רופאי אלילים מדודו קופיקנגה השאמן בחונטוזה. אברום מעמיד פני חולה כי נמאס לו מהמטלות של שושנה, ויחד הם מאחדים כוחות והופכים את אברום לחמור. שושנה נאלצת לחיות עם אברום בצורת חמור עד שתלמד לשנות את דרכיה. תמר מקבלת חופשה בספא כמתנת יום הולדת. כשאברום ושושנה מחליטים להצטרף, ידוע שהחופשה עתידה להיהרס. קופיקו מתגייס להבטיח שתמר ושלומקה יהנו מהפינוק בספא וששושנה תהנה מתעלוליו כגון: להתחפש למסאז'יסטית ובמקום להשתמש באבנים חמות השתמש בסלעים והצקה לשושנה במכון שיזוף בהתזה ולנעול עליה את הדלת. שלומקה ושושנה מתחרים בדרך הביתה על מקום החנייה, שלומקה מועמד לעונש על נהיגה במהירות מופרזת בכניסה לעין גנים ואברום הסנגור מנסה לחלץ אותו בשיטות מפוקפקות. רגע לפני גזר הדין קופיקו מגיע להציל את המצב. בפרק האחרון של העונה קופיקו חוטף מכה בראש והופך לטכנאי חשמל מוצלח בשם יוג'ין טבסקוו ממוצא רומני ומתקן את התנור המקולקל, במכה השנייה הוא הופך לאינסטלטור מקצועי בשם אבדללה ממוצא ערבי ונקרא לטפל באמבטיה של שושנה, אולם בדיוק אז הוא מקבל את המכה השלישית שמחזירה אותו להיות קופיקו האמיתי, בטרם הספיק לתקן את הנזילה ואת הדוד - לכן הוא תקן בסגנון תעלול.

בעונה זו אברום ודובי מתרככים ומתחברים יותר ויותר למשפחת לזר, ודובי אף הופך לחבר טוב של יורם וקופיקו. לעומת זאת, שושנה רק שונאת את קופיקו ואת משפחת לזר יותר ויותר ככל שמתקדמות העונות. אבל גם הקוף טוב הלב, הציל ועזר להרבה דברים, כגון: הוא הציל את התרנגול מגניבה, וגם הציל ברווזמשחיטה מידיו של חיים התרנגול. קופיקו, נגה ויורם אספו כסף מתושבי עין גנים עבור שיפוץ הגינה הציבורית, וקופיקו אף עזר למנשה הסנדלר בעזרתם של נגה ודובי כמו בספר "הסנדלר והגמדים".

בסוף כל פרק בעונה זו, קופיקו שולח מכתב וידאו להורים שלו בחונטוזה, ומסביר להם על מה שהוא למד על בני האדם ועל מה שקורה לו ביום יום.

העונה השלישית הופקה עבור yes ושודרה ב"ערוץ ג'וניור".

עונה 4 

ספויילר - הסתר תוכן

העונה הרביעית כוללת 26 פרקים.

העונה הרביעית והאחרונה החלה את שידוריה בפסח 2013.

בעונה זו התחרה קופיקו מול שושנה בבישול, שיתף פעולה עם ראש הממשלה בכנסת, חלם שהוא מאוהב בשושנה, הוחלף בגוף של שושנה ושושנה בגוף שלו, התחפש להומלס, לחייזר, חיפש נפט והשתמש בקוף שמאן כדי לסלק את רגינה (סבתא של שושנה). בפרק הראשון שושנה מגלה שתמר ושלומקה נסעו לצימרבמדבר בלי להודיע להם. שושנה מודיעה לאברום שהם נוסעים למדבר לחפש את שלומקה ושושנה ולנפוש איתם. קופיקו, ארנה ונגה, שחוששים ששושנה תפריע להורים בחופשה, מקימים אוהל בסלון של שושנה ואברום, ונוסעים כל הדרך לצימר כלומר לביתם. עד ששושנה מבינה שזה קופיקו וזה היה סתם הצגה. קופיקו בונה מגדל מכיסאות וחפצים ותמר חושבת שאם קופיקו מתעניין בארכיטקטורה, שלומקה צריך לקחת אותו ליום במשרד של ארכיטקט. קופיקו מקבל הזדמנות להוכיח את כישרונו כשזוג אקסצנטרי במיוחד מגיע למשרד של שלומקה. נחום חבר של אברום, הממציא הבלתי נלאה, מופיע אצל אברום עם ההמצאה החדשה שלו – מכונת זמן. שושנה רוצה לחזור חמש שנים לעבר, ליום שקופיקו הגיע, לשנות את ההיסטוריה ועל ידי כך להיפטר מקופיקו וממשפחת לזר לתמיד אך התוכנית שלה לא הצליחה עד הסוף. חבילה מגיעה לקופיקו מחונטוזה. בתוכה נמצאת מפה סודית שמראה את הדרך לחונטוזה. קופיקו פוחד להחזיק את המפה בבית, ובעצת אברום מפקיד אותה בכספת בבנק ופטרוזיליה רוצה לגנוב את המפה. בעונה זו חזר גם אויבו של קופיקו פטרוזיליה שרוצה לפרוץ לכספת של הבנק כדי ללכוד את קופיקו ולבסוף הוא ועוזרו נשלחו לכלא. בסוף העונה הרביעית שושנה ואברום נכנסו לכלא בגלל נמר שהסתובב בעין גנים.

העונה הרביעית הופקה גם היא עבור yes, ושודרה ב"ערוץ ג'וניור" וב-"yes vod". העונה האחרונה בסדרה.

הגבלת גיל: G

זאנר: קומדיית מצבים לילדים

יוצרים: תמר בורנשטיין-לזר

כותבים: חנן פלד

בימוי: עדי בנימינוב

 

קרדיט לויקיפדיה! 

 

 

 

ופה הגענו לדיון שלנו (:
האם הייתם רוצים שהסדרה תחזור?
האמת שעד לפני שנתיים הייתי ממשיך לראות אותה בטלפון ובמחשב ששיעמם לי
סדרה ילדותית עם פאנץ' די מצחיק, אין לי מילים רעות עליה (:
מה אתכם?

נערך על ידי .Shahar
קישור ישיר להודעה
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 4
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתמשים מובילים באשכול זה

ימים פופלאריים

משתמשים מובילים באשכול זה

ימים פופלאריים

Sean.
  • שון
  • 1084
  • 7k הודעות

תע"ה

קישור ישיר להודעה
שתף באתרים אחרים

originalvan
  • יאיר
  • 38
  • 232 הודעות

xo

קישור ישיר להודעה
שתף באתרים אחרים

Idoo
  • עידו
  • 109
  • 599 הודעות

lol xD

קישור ישיר להודעה
שתף באתרים אחרים

בינקי הגבר
  • יובל
  • 565
  • 3.1k הודעות

קופיקווווווו

טוטוטוטוטוטוטטוטוטו טוטוטוטוטוטוטוטוטוטוטוטוטוטו טוטוט וטוטוטו טוטוטוטוטוטווטוטוטוטוטוטוטוטוטוטוטוטוטוטו

קופיקווווו!!!!

קישור ישיר להודעה
שתף באתרים אחרים

התחבר או הרשם על מנת להגיב.

עליך להיות משתמש רשום על מנת להגיב

צור חשבון

צור חשבון חדש בקהילה בקלי קלות.

רישום חשבון חדש

התחבר

משתמש קיים? התחבר.

התחבר עכשיו

תתי פורומים

מנהלי הפורום

בפורום זה אין מנהלים

אולי יעניין אותך גם

×
×
  • צור חדש...