עבור לתוכן
  • חדשות

    מסע בזמן: 15 המשחקים הנוסטלגיים הטובים בכל הזמנים

    זה הזמן למסע בזמן! בואו ניקח אתכם ל-15 המשחקים הנוסטלגיים שהצליחו בכל הזמנים! ילידי 95' ממש יהנו כאן.

     

    15. Aaargh! // אארג!

    מסע אל העבר - משחקים ישנים - תמונה מתוך המשחק 'אאארג!'

    תיאור המשחק: המטרה ב-Aaargh! היא לעבור בין עשר הערים באי "דרנס" בחיפוש אחר ביצי רוק. בכל עיר, עליכם להרוס את המבנים באמצעות אגרופים או כדורי אש עד שתמצאו את הביצה המסתתרת, אם ישנה כזאת. לעיתים לא תמצאו ביצה בעיר, ואז תצטרכו להמשיך לחפש אותה בעיר אחרת. בפעמים אחרות, אם יקח לכם יותר מדי זמן לאתר ביצה, בני האדם יצליחו להבריח אותה בשלום אל עיר שכנה. בכל מקרה, בכל עיר ינסה כוח מגן להדוף אתכם לפני שתספיקו לחולל יותר מדי הרס. למזלכם, אם נפגעתם, תוכלו להשיב את כוחכם באמצעות אכילת בני אדם או בונוסים שמסתתרים לאורך המסך.

     

    14. The Lion King (Windows) // מלך האריות

    מסע אל העבר - משחקים ישנים - תמונה מתוך המשחק 'מלך האריות'

    תיאור המשחק:  "מלך האריות" מציג לנו שלבים רבים ומגוונים. בזמן שרוב השלבים כוללים את סגנון הפלטפורמה המוכר ואת היריבים המתחדשים, שלבים אחרים כוללים מירוצים מופרכים, התחמקויות מסוכנות ואתגרים חדשים. בנוסף, הגרפיקה המצוינת שחוזרת שוב ושוב ביצירותיה של דיסני אינה מאכזבת גם הפעם. קיימת תנועה חלקה של אנימציות ושל דמויות ועיצובי הרקע מדהימים ביופיים. במידה ואהבתם או התאהבתם בשאר שילובי דיסני-וירג'ין, חובה עליכם לנסות גם את ב"מלך האריות".

     

    13. Sky Roads // סקיי רודס

    מסע אל העבר - משחקים ישנים - תמונה מתוך המשחק 'סקיי רודס'

    תיאור המשחק: מדובר במשחק מקורי מאוד ומוזר כאחד המשלב זריזות ידיים ומחשבה מהירה בצורה מושלמת, אתם שולטים בחללית או רכב חלל המרחף כמה סנטימטרים מעל המשטח ואינו יכול להמריא/לעופף אלא רק לקפוץ ומטרתכם היא להגיע לסוף הדרך אשר ממוקמת היישר באמצע החלל. נשמע פשוט, לא? אז זהו, שזה רחוק מאוד מלהיות פשוט, הדרך מורכבת ממשטחים המופרדים ע"י רווחים והקפיצה בין המשטחים יכולה להיות קשה מאוד, וזאת, כמובן, בנוסף למגבלות הזמן, החמצן והמשטחים המיוחדים - על כל אלה בהמשך. 
    למרות הקושי שיכול להגיע לרמות אימתניות בשלבים המאוחרים, המשחק מהנה וממכר בצורה יוצאת דופן, מתפאר בגרפיקה מתקדמת לתקופה, פיזיקה נהדרת וכאמור מלווה במוזיקת מידי מצויינת. עשרה עולמות המכילים שלושה שלבים כ"א יוצרים 30 מסלולים יחודיים וכמו כל משחק טוב, הקושי עולה עם השלבים. ארבעת השלבים האחרונים קשים בדרגה שקשה לתאר, ולמרות שכל המסלולים זמינים עם תחילת המשחק - מומלץ מאוד להתקדם לפי הסדר :)

     

    12. Bamba // מסיבמבה

    מסע אל העבר - משחקים ישנים - תמונה מתוך המשחק 'מסיבמבה'

    תיאור המשחק: מאז נדחתה על הסף תיאוריית הקונספירציה שלי על איך התינוק של במבה ופרסומותיו מעבירים מסרים בלתי הולמים היישר לתת המודע של ילדים שבריריים ובלתי מוגנים, אני איני מחמיץ הזדמנות לעקוץ את המונופול הזה (במבה שממבה - הוא עדיין מונופול). למרות זאת, בהתחשב בקהל היעד של "מסיבמבה" (קהל יעד "שברירי ובלתי מוגן"), יצירה שחולקה חינם עם קניית המוצר עצמו, אני לא רואה שום דבר רע במשחק.
    אי אפשר להעיר על הפרסומות הגלויות (והסמויות?) במשחק, אין אף חיה (מסוכנת) שלא מחייכת חיוך רחב (למרות שהחיוך של הנמר משדר משהו בסגנון אני-יודע-משהו-שאתה-לא) והמשימות הן פשוטות אך מאתגרות לגיל הרך. המשימה העיקרית היא, איך לא, חלוקת במבה לכל חיות הג'ונגל, וזאת לפי הסדר שאותו קובע המחשב. בנוסף על משימת החלוקה, אתם נדרשים לאסוף אותיות מהסלוגן המוכר: "אין כמו במבה של אסם". לבסוף, תגיעו למפעל הייצור של המוצר שם מתרחשת מסיבת הפתעה פרועה ביותר לתינוק של במבה.
    אין ספק שקהל היעד הצעיר ימצא את המסע בג'ונגל ובחלומו של במבה הקטן, קסום, מהפנט ואולי אפילו קצת כיפי. למרות זאת, אתם ההורים חייבים לקחת בחשבון את תופעות הלוואי הבלתי נמנעות של המשחק שכוללות בין היתר שאגות "אנירוצהבמבה!" ברחבי הבית ולפעמים גם התנהגות מיני-פסיכופטית או בחלק מהמקרים במבה-פוביה... תהנו!

     

    11. Bamba 2 // במבה 2

    מסע אל העבר - משחקים ישנים - תמונה מתוך המשחק 'במבה 2'

    תיאור המשחק: פעם, לפני הרבה מאוד שנים, כשהדיסקטים שלטו בשוק, היו מספר חברות שחשבו שמשחק שמצורף למוצר יכול בהחלט לקדם את המכירות. קשה להאמין שהם חשבו ששנים לאחר מכן אנשים יוכלו להוריד את המשחקים שהם יצרו מהאינטרנט, אבל כרגיל, המציאות עולה על כל דמיון. כך הם הרוויחו פרסומת בלתי-נגמרת, וכל זה בהשקעה של דיסקט...
    זהו המשחק השני מסדרת משחקי הבמבה, שנוצר בעקבות הפופולריות הגדולה של המשחק הראשון. מטרת המשחק היא למלא כמות גדולה ככל הניתן של שקיות במבה אסם. בכל פעם שתצליחו למלא בשקית 20 במבות תעברו אוטומטית למסך חדש, אך כמות השקיות שאגרתם תשאר איתכם. את השקיות אתם ממלאים על ידי הקפצת הבמבה. משחק משעשע ביותר. למשחק שלוש רמות קושי.

     

    10. Bart Simpson's House Of Weirdness // הסימפסונים

    מסע אל העבר - משחקים ישנים - תמונה מתוך המשחק 'הסימפסונים'

    תיאור המשחק: בארט, הפרחח המפורסם מ"משפחת סימפסון", עולל תעלול אחד יותר מדי. על תעלול כזה הומר ומארג', הוריו, לא היו יכולים לשתוק, והם שלחו אותו לריתוק בחדרו. אולם, בארט הוא לא ילד שמסוגל לשבת בשקט בחדר, ולא עובר זמן רב עד שהוא פותח את חלונו ויוצא לשוטט בחיפוש אחר תעסוקה. והתעסוקה אכן מוצאת אותו...
    Bart's House of Weirdness מורכב משישה שלבים שונים, שכל אחד מהם מתרחש במיקום אחר. חמשת השלבים הראשונים מורכבים ממשימות פשוטות יחסית. למשל, בארט צריך לעזור לאחותו מגי למצוא את הכדור האבוד שלה, או להתגנב לתוך הקולנוע. המשימה האחרונה היא המורכבת ביותר: בארט מגיע אל קראסטילנד, פארק השעשועים של קראסטי הליצן - גיבור הילדות הבלתי מעורער של בארט. שם, עליו להציל את קראסטי מפני סייד-שואו בוב המטורף שרוצה לקחת את מקומו.
    בארט, כמובן, לא יוצא להרפתקאות הללו בידיים ריקות. הוא אוסף לעצמו שלל כלי נשק מאולתרים: קלע, ספריי, חצי קליעה וכלי נשק נוספים יעזרו לו במשימות השונות שלו. עם אוסף כלי הנשק הזה, ועם רוח הקרב של בארט, כדאי שסייד-שואו בוב יתחיל לחשוש כבר מעכשיו...

     

    9. Bubble Bobble // באבל בובל

    מסע אל העבר - משחקים ישנים - תמונה מתוך המשחק 'באבל בובל'

     

    תיאור המשחק:  ביער משונה וקסום חיו להם באושר רב שני דינוזאורים שמחים ומאושרים בשם Bub ו-Bob. יום אחד, נודע לצמד החביב ששתיים מחברותיהם נחטפו על ידי הדינוזאור הרשע Baron von Blubba והוא לקח אותן ליער האפל ששוכן מעבר לאופק. ללא היסוס, Bub ו-Bob יוצאים לדרך כדי למצוא את חברותיהם ולהחזירן בבטחה הביתה. אולם, Baron לא בדיוק מעוניין להיפרד מה"חברות" החדשות שלו, ולכן הוא שלח ליער חבורה של חיות-פרא רעבות ואכזריות כדי למנוע מ-Bub ו-Bob להצליח במשימתם. רק היכולת המופלאה של Bub ו-Bob להפריח בועות מסוגלת להציל אותם ממוות בטוח...

    Bubble Bobble הוא אחת הקלאסיקות של כל הזמנים. במהלך 100 שלבים עליכם לעזור ל-Bub ול-Bob להביס את אויביהם על ידי לכידתם בתוך בועות וניפוצן מיד לאחר מכן. רק לאחר שהם גוברים על כל האויבים בשלב, הם יכולים להתקדם בביטחה אל עבר השלב הבא. כל שלב טומן בחובו גם שלל בונוסים, שמעניקים לא רק תוספת לניקוד של השחקן אלא גם אפשרויות משוכללות יותר בקרב - האצת קצב הירי, הגדלת טווח הבועות וכו'. משחק מומלץ ביותר שבהחלט כיף לשחק, לבד או בזוג.

     

    8. Bumpy's Arcade Fantasy // באמפיי

    מסע אל העבר - משחקים ישנים - תמונה מתוך המשחק 'באמפי'

    תיאור המשחק:  באמפי הוא משחק פאזל פשוט אך חביב ביותר על כדור כתום ונחמד שחי בתוך מערכת סבוכה של מבוכים. משימתו של באמפי היא לעבור על פני כל ה"חדרים" במערכת שלו, לאסוף בכל "חדר" את שלל הממתקים והבונוסים הקיימים ולהגיע ליציאה בשלום. רק כאשר כל הפריטים שהוא היה צריך לאסוף נאספים - היציאה מתגלה ובאמפי יכול לצאת מה"חדר".

    כמובן שזה לא פשוט כמו שזה נשמע - אמנם השלבים הראשונים לא דורשים מחשבה רבה אך ככל שבאמפי יתקדם הוא יאלץ לתכנן את מהלכיו בקפידה. מלבד פלטפורמות שגורמות לו לקפץ לצד אחד בלבד, מחסומים חד צדדיים, מלכודות קוצניות ואזורים נעלמים.

    אם זה לא מספיק, באמפי המסכן יאלץ להתמודד גם עם אויבים רשעים שינסו לפגוע בו ולהמית אותו. רק מהלכים מחושבים מראש ומדויקים להפליא יצילו אותו מאלה הרוצים ברעתו. לא פעם הוא יצטרך לבחון את ה"חדר" דקות ארוכות ואולי אפילו לצייר "מסלול בריחה" בראשו הכתום. הוא תמיד יכול לבחור באילו "חדרים" הוא רוצה להתחיל, אך הוא יהיה חייב לסיים את כולם לפני שהוא ממשיך למבוך הבא. משחק מומלץ ביותר המשלב גרפיקה צבעונית, קול ממכר ואתגר מתמשך בצורה מעולה!

     

    7. Commander Keen 4: Secret of the Oracle // קין 4

    מסע אל העבר - משחקים ישנים - תמונה מתוך המשחק 'קין 4'

    תיאור המשחק:  "קומנדר קין - סוד האורקל" הינו הפרק הראשון מתוך תת-הסדרה "קומנדר קין: להתראות, גלקסיה!" (שהגיעה לאחר טרילוגיית "קומנדר קין ופלישת הוורטיקונים"), והיא כוללת פרק אחד נוסף.

    בילי בלייז, הידוע גם בכינויו "קומנדר קין", עבד בשקדנות בבית המלאכה שבחצר האחורית שלו, מרכיב את המצאתו הנוכחית: מקלט ה-Photachyon. בקצרה, מקלט זה הינו מכשיר רדיו מיידי - ניתן לכוון אותו אל עבר כל נקודה ביקום ולקלוט שידורי רדיו כאילו הם משודרים ממרחק מטרים ספורים. לאחר שהצליח לקלוט בעיקר קומדיות חוצנים גרועות, לפתע בילי שומע מסר מוזר בשפת ה-Omnispeak, השפה שאותה לימדו אותו הוורטיקונים...

    המסר קטוע לחלוטין, וההפרעות בו רבות, אך בילי מצליח להוציא ממנו את העיקר: גזע חיזרים מסתורי ובלתי מוכר, השיקדי, זומם להשמיד את היקום! בלי לחשוב פעמיים, בילי מגיע למסקנה הבלתי נמנעת: זוהי משימה עבור קומנדר קין!

    בזמן שבילי שב וחובש את קדסת הפוטבול של אחיו, שלוש שאלות עיקריות מנקרות במוחו: מי הם השיקדי? היכן הם? ומדוע הם זוממים להשמיד את היקום? הוא מטפס אל תוך החללית שבנה ומתחיל בהכנות לקראת המראה אל עבר כוכב גנוסטיקוס 6, מקום מושבם של הגנוסטיקנים, מגיני האורקל. הם חייבים לו טובה, והגיע הזמן לפדות אותה.

    עם הנחיתה בגנוסטיקוס, מצפה לקין קבלת פנים נסערת: אחד מעוזרי המועצה מגיע אליו בריצה ומספר לו שהשיקדי הקדימו אותו! למעשה, הם חטפו את חברי המועצה הגבוהה ולקחו אותם אל ארצות האופל, אי שם במערב הרחוק. חברי המועצה הם בני אלמוות, כך שאין חשש שהם נהרגו, אך בלעדיהם, לא ניתן להפעיל את האורקל!

    כעת, על קין להדק חגורות, להמריא אל עבר ארצות האופל, ולשחרר את חברי המועצה העליונה החטופים!

     

    6. Dangerous Dave // דייב

    מסע אל העבר - משחקים ישנים - תמונה מתוך המשחק 'דייב'

    תיאור המשחק:  כיום כמעט כל אחד יכול ליצור משחק סטייל "דייב", אולי אפילו בפחות עבודה מזו שעשה ג'ון רומארו. אז למה דווקא "דייב"? טוב, אחרי הכל, המשחק המקורי הוא תמיד הטוב ביותר - גם אם רק מדובר במשחק פלטפורמה מהפשוטים שנראו אי פעם.

    שלא כמו במשחקי פלטפורמה אחרים, כאן המשחק מתרכז יותר בהתחמקויות ותזמון נכון מאשר ביריות. דייב, הדמות החביבה שאותה אתם משחקים, צריך להיות הרבה יותר זהיר ממסוכן (למרות הכותרת של המשחק). מעבר מכשולים מתוזמנים וקפיצה מהפלטפורמות הנכונות אל הנכונות בהחלט לא מצריכים תואר של "מסוכן".

    קלייד קופר, בן של מדען נאס"א, זכה בכל גביעי האליפות של תחרות הסקייטבורדים של "אידוויל". אתם תמיד חמדתם באותם גביעים ולכן אתם מחליטים לאתגר את קופר הצעיר בתחרות ריצה שבה המנצח לוקח את כל הגביעים. התנאים שקבעתם: המסלול יקבע על ידיכם ואתם תתחילו את המרוץ כמה מטרים לפניו. העסקה: נחתמה. המסלול: סולם. והגביעים הולכים ל: דייב? לא נראה לי...

    כמובן שקלייד היה מספיק משוגע כדי לגנוב חזרה את כל הגביעים ולהחביא אותם במחבוא עתיק יומין של פיראטים. לאחר שקלייד מציג לכם את הפתח למחבוא, צינור כסוף, אתם לוקחים על עצמכם את המשימה, וכאן מתחיל הקווסט שלכם. אתם משחקים את "דייב המסוכן" והמשימה שלכם היא למצוא את כל הגביעים שקלייד החביא ולצאת ממחבוא הפיראטים בחיים. אתם תעמדו בפני עשבים שוטים ומשוגעים, אש שטנית, מים מתוחכמים ואולי אפילו מפלצות המחבוא! בכל שלב מעשרת השלבים המטרה שלכם היא למצוא את הגביע של השלב, לקחת אותו, ולעבור דרך הדלת של השלב כמה שיותר מהר. כמובן שתהיה לכם עזרה במאבק נגד האויבים שבמחבוא. אתם עלולים למצוא כמה מהאקדחים של הפיראטים ששהו במקום בעבר ואולי אפילו כמה רחפות שאביו של קלייד השאיר מאחוריו. בעזרתם תוכלו להראות לקלייד שעל "דייב המסוכן" לא עובדים כל כך מהר.

     

    5. Disney's Aladdin // אלאדין

    מסע אל העבר - משחקים ישנים - תמונה מתוך המשחק 'אלאדין'

    תיאור המשחק:  במקור, אלאדין יצא רק ל-Game Boy Color. למרות זאת, היה ברור שחייבת לצאת גירסה למחשב הרגיל - זה היה רק עניין של זמן. טוב, כשדיסני ו-"Virgin Interactive" מתאחדים ויוצרים ביחד משחק, ידוע כבר מראש שהתוצאה תהיה יותר מטובה.

    למי שעדיין ממאן להזכר, המשחק מבוסס על סרט הדיסני הנושא את אותו השם ומתרכז בעלילותיו המפתיעות והמסוכנות של אלאדין. העלילה מתחילה בשוק העיר "אגרב". אלאדין (או כפי שהוא מכונה במשחק, עכבר רחוב/Street Rat) הוא נער צעיר וחסון, בעל יכולות סיף מצוינות. בשל העוני הרב ברחובות, אלאדין נאלץ לגנוב כדי לשרוד. בינתיים, רחוק מאוד מאלאדין, ג'אפר, יועצו של המלך, מתכנן למרוד בו ולהשתלט על הממלכה. אפילו ג'אפר שלנו יודע שזוהי משימה לא קלה, ולכן הוא מחליט לגנוב מנורת קסם מ"מערת הנפלאות". מכאן העלילה ממשיכה לפי התקדמותכם בשלבים, ככל שאתם מתקדמים, כך העלילה מתארכת עד שלבסוף תצטרכו להציל את הנסיכה יסמין ולגאול את הממלכה מאיומיו של ג'אפר המרושע.

    כמובן שמשחק של Virgin Interactive, הוא לא משחק של Virgin Interactive בלי הגרפיקה, הסאונד והבונוסים - שלושה אלמנטים שמקבלים ציון גבוה מאוד במקרה שלנו. הגרפיקה נעה באופן חלק כך שקל להתאהב באפקט הדו-מימדי של הדמויות. כמו כן, האנימציות ב"אלאדין" פשוט נפלאות - אין סיכוי שהם יביישו סרט מצויר של דיסני. כמו הגרפיקה, גם הסאונד יוצא מן הכלל, אפקטים יפים ומוסיקה שמכניסה קצב להשתלשלות האירועים.

    אלאדין, כמו רוב משחקי הפלטפורמה, פשוט עמוס בבונוסים ובפרסים סודיים. החל מתפוחים (אלו שיורים על אויבים) ויהלומים (לבזבוזים) וכלה בלבבות ובשלבי בונוס. אם כבר הזכרתי תפוחים, בואו נתרכז מעט בדרכי התקיפה המגוונות של אלאדין. הוא יכול לזרוק תפוחים על אויביו (אולי הדרך הטובה ביותר לעבור אנשים בלי להיפגע), לחתוך את האוויר ואת האויב בעזרת חרבו העבה או אפילו להתכופף ו"לדקור" את היריב ממרחק די רחוק.

    לסיכום, מדובר בעוד יצירה קולנועית של דיסני שמוצאת את דרכה אל עולם המשחקים. גם הפעם, שילוב של גרפיקה מצוינת, עלילה טובה ותנועה חלקה יוצרים משחק שבהחלט שווה הורדה ואולי אף יותר מזה.

     

    4. Donkey Kong // דונקי קונג

    מסע אל העבר - משחקים ישנים - תמונה מתוך המשחק 'דונקי קונג'

    תיאור המשחק: אחת מהקלאסיקות של עולם המשחקים. רובכם בוודאי מכירים את המשחק, אבל למי שלא הנה הסיפור הקצרצר: אתם משחקים את הגיבור, שחייב להגיע למעלה המדרגות כדי להציל את הנסיכה היפיפיה. אבל הסיפור לא כל כך פשוט, כי בדרך למעלה דונקי קונג המרושע זורק חביות עליכם ומנסה למנוע מכם את הצלת הנסיכה.

     

    3. DooM // דום 1

    מסע אל העבר - משחקים ישנים - תמונה מתוך המשחק 'דום 1'

    תיאור המשחק: "דום" הוא המשחק הפופולרי שהתחיל את שיגעון ה"ירי מגוף ראשון". אמנם ניתן לסכם את המטרה במשחק "דום" במשפט אחד ("תירו בכל מה שזז"), אך העלילה של דום קצת יותר מורכבת מכך.

    ב-DooM אתם נכנסים לנעליו נחת אמריקני קשוח ומיומן היטב. שלוש שנים קודם, תקפתם קצין שהורה לחייליו לירות לעבר אזרחים. בזמן שהוא נשלח לפרל הרבור, אתם הוגלתם לכוכב מאדים, מקום מושבו של ה-UAC (Union Aerospace Corporation). ה-UAC הינו תאגיד חובק-פלנטות המחזיק במתקנים רבים במאדים ובשני ירחיו (פובוס ודמיוס), ובהם הוא מאחסן פסולת רדיואקטיבית. לאור העובדה שאין נפש חיה ברדיוס של 50 מליון מיילים, שגרת היום שלכם לא מלהיבה במיוחד.

    במשך ארבע השנים האחרונות צבא ארה"ב (שהוא הצרכן הגדול ביותר של UAC) ערך במתקני החברה ניסויים מסווגים, בין השאר בנושא נסיעה בין-מימדית דרך החלל. עד עתה הם הצליחו לפתוח מעבר בין פובוס לדמיוס ולהעביר בין שני הירחים חפצים דוממים בלבד. הגורל של "מתנדבים" שניסו לעבור בין שני הירחים בדרך זו היה היעלמות במקרה הטוב, ומוות בייסורים במקרה הפחות טוב. למרות זאת, הדיווחים של הצבא מסרו כי המחקר סובל מעיכוב קל, והכל תחת שליטה.

    לפני שעה קלה הבסיס הממוקם במאדים קיבל הודעה דחופה ממקבילו בפובוס: "אנו זקוקים לסיוע צבאי מיידי! מתוך שערי המעבר יוצאים יצורים בלתי מזוהים ואכזריים! מערכות המחשב שלנו קרסו...". זמן קצר לאחר מכן, דמיוס נעלם מהשמיים. מאז, כל ניסיון ליצור קשר עם כל אחד משני הירחים של מאדים עלה בתוהו. אתם ועמיתיכם לנשק נשלחתם מיידית לפובוס בתור הכוח הצבאי היחיד באזור, ובמשך מספר שעות אתם שומעים בקשר קולות של קרבות וירי. לבסוף, נשמע רק שקט. החברים שלכם נהרגו בקרב ואתם היחידים שנותרתם בחיים. המצב לא נראה כל כך טוב מבחינתכם...

    אתם, עדיין בתוך החללית, מסתכלים סביב במאמץ לאתר משהו שיוכל לעזור לכם. כלי הנשק היחיד שלא נלקח על ידי צוות התקיפה הוא אקדח אחד. טיסה חזרה למאדים לא באה בחשבון, שכן לעולם לא תצליחו להמריא מהכוכב ללא סיוע משאר אנשי הצוות. בלית ברירה, אתם יוצאים מהחללית אל עבר הבסיס שלפניכם. נהמה חרישית שנשמעת ממרחק מלמדת אתכם שהיצורים יודעים שאתם מגיעים. כבר אין דרך חזרה...

    ועם כל מה שנאמר עכשיו, חייבים להודות - מי משחק ב-DooM בשביל העלילה? קדימה, הורידו את דום וחסלו את כל מי שנקרה בדרככם!

     

    2. Prince of Persia 1 // הנסיך הפרסי

    מסע אל העבר - משחקים ישנים - תמונה מתוך המשחק 'הנסיך הפרסי'

    תיאור המשחק:  בפרס הקדומה חי סולטן, ולו בת יחידה ויפהפיה. באחד הימים, הסולטן היה צריך לעזוב את ממלכתו כדי להלחם בארץ זרה ורחוקה. בהעדרו, בתו הנסיכה התאהבה בבחור צעיר שטיפס על קירות הארמון כדי לראותה. היה זה הנסיך הפרסי, בכבודו ובעצמו. כמובן שהדבר לא שימח במיוחד את השר הבכיר של הסולטן, ג'פאר, שרצה את הנסיכה לעצמו. לאחר 17 שנים של כהונה בתור שר, ג'פאר השתלט על הממלכה והשליך את הנסיך הפרסי לצינוק.

    ג'אפר הבין שאין באפשרותו לכפות את עצמו על הנסיכה. לכן, הוא נתן לה שעה שלמה להחליט מה היא רוצה - להתחתן איתו מרצונה החופשי או למות. אולם, הנסיכה החיננית לא איבדה תקווה. היא חולמת על אותו בחור צעיר שיבוא ויציל אותה - אותו נסיך פרסי שמעביר את זמנו עכשיו בצינוק המלכותי. גם אם יצליח להמלט מהתא שלו, יהיה על הנסיך הפרסי להלחם עם אינספור שומרים ולהמלט ממספר רב של מלכודות שמחכות לו בדרך. ואם במקרה יצלח את כל אלה - הוא יאלץ להתמודד עם המאגיה השחורה של ג'פאר בעצמו.

    האם יש לנסיכה תקווה לחיים טובים יותר או שמא נגזר עליה לבלות את ימיה עם ג'פאר הרשע? בעוד 60 דקות כולם ידעו...

     

    1. Hugo // הוגו ברכבת ובהר

    מסע אל העבר - משחקים ישנים - תמונה מתוך המשחק 'הוגו ברכבת ובהר'

    תיאור המשחק:  זוכרים את הוגו? כן, הטרול הקטן וההיפראקטיבי שכל כמה דקות מופיע על מסך הטלוויזיה שלכם וממליץ לכם לחסוך חשמל? יופי. עכשיו זוכרים איפה הוא התחיל? נכון מאוד, בערוץ הילדים. הוא היה הכוכב של משחק טלוויזיה פופולרי שהונחה על ידי גיל ססובר, טל ברמן, נמרוד רשף ועוד רבים וטובים. ובכן, מסתבר שקיימת למשחק הטלוויזיוני גם גירסת PC, ואתם יכולים לשוב ולהזכר בטרול הנחמד גם על מסך המחשב שלכם.

    אחד המשחקים הפופולרים ביותר בהם היה הוגו מתמודד הוא משחק הרכבות. היה על הוגו לנווט את דרכו במסלול פסי רכבת כאשר מולו שועטות רכבות שלא מתכוונות לעצור בשביל אף אחד. כשהוגו מבחין ברכבת באה מולו, הוא צריך לעבור במהרה לפס מקביל כדי להמנע מהתנגשות חזיתית. כשהוא מסיים את המסלול, מחכה לו עוד הרפתקה קטנה בדרך לאהובתו שנחטפה על ידי המכשפה הרשעה גריזלדה. מי שרוצה לשוב ולשחק בהוגו יותר ממוזמן, והפעם יש אפילו בונוס: גם אם לא תצעקו לתוך הטלפון "לא זז לי! לא זז לי!" תוכלו לקבל משחק חוזר...

     

    * תודה רבה לאתר מסע אל העבר.

     

    מה דעתכם? איך המשחקים היו פעם? זוכרים חלק מהמשחקים כאן מהכתבה? שתפו אותנו!

    Haim

    תחביבים:
    המוטו שלי לחיים:

    הודעה פרטית כתבות שכתבתי

    לא נולדתי בשנים הנכונות בשביל המשחקים האלו, אבל אני זוכר את Hugo טוב מאוד.

    תודה על הכתבה המושקעת :9_innocent:

    שתף תוכן זה


    קישור לתוכן
    שתף באתרים אחרים



    התחבר או הרשם על מנת להגיב.

    עליך להיות משתמש רשום על מנת להגיב

    צור חשבון

    צור חשבון חדש בקהילה בקלי קלות.

    רישום חשבון חדש

    התחבר

    משתמש קיים? התחבר.

    התחבר עכשיו

×
×
  • צור חדש...