עבור לתוכן
  • חדשות

    המשחקים שזכו בפרס "משחק השנה" לפי Game awards

    משחקי השנה הוכרזו, מדוע ולמה דווקא הם?

    זוכי הפרסים של משחקי השנה לפי "Game awards" פורסמה רשימת המשחקים שזכו במשחק השנה. יש הרבה מאוד קטגוריות שונות של משחקים שזכו ויש באמת מגוון משחקים מיוחד השנה, ובכתבה הזו נדבר על "משחק השנה" בקטגוריה זו אפשר לראות את המשחקים הבאים:

    Doom Eternal

    Final Fantasy 7 Remake

    Ghost of Tsushima

    Hades

    Animal Crossing: New Horizons

    The Last Of Us: Part 2

    יש הרבה ויכוחים לצד הקהל של המשחק The Last Of Us 2 בגלל שהצינים שנתנו למשחק בודקי המשחקים היו מאוד שונים לעומת הציונים שנתן הקהל למשחק, 93/100 לפי דעתם של בודקי המשחקים ו- 57/100 לפי השחקנים ששיחקו במשחק, הכל נבדק לפי האתר Metacritic. ציונים שונים כאלו באים מכמה סיבות אבל הסיבות העיקריות הן שלטענת השחקנים שהמשחק לא חידש הרבה מאז החלק הראשון ובכללי שהחלק הראשון היה יותר טוב, וגם טענה מאוד חזקה שגם נשמעת דיי הרבה לאחרונה למרות שאין לה הוכחות היא שהסטודיו שיצר את המשחק (Naughty Dog) שלח למבקרים את המשחק בחינם ואף הוסיף כסף כדי שיוסיפו ציונים הרבה יותר טובים למשחק, כמו כן יש עוד סיבה שבגללה הקהילה של המשחק לא אהבה אותו והיא בגלל שבמשחק יש הרבה תעמולה של פמניזם ולהטבים. למשל השחקנית הראשית היא לסבית וכדומה.
    image.png.0a42e5ce5e50deb2ce2aa1a58388e702.png

    המשחק Doom Enternal לקח מקום ברשימה עקב הצלחתו הרבה. אחרי יציאתו לאור מכר שלושה מיליון עותקים של המשחק. הקהילה של המשחק אהבה אותו בסך הכל וכמו כן גם המבקרים מאוד אהבו אותו עקב החידוש בגרפיקה בצורה משמעותית, אופטימיזציה הרבה יותר טובה, המון מפלצות, שדים, ובוסים חדשים. הייתה דרישה שגרמה לכך שכמות הנשקים התרחבה וכמובן שחידשו את מצב המשחק באונליין בצורה משמעותית לעומת DOOM 2016.
     

    המשחק הבא ברשימה הינו Final Fantasy 7 Remake עקב הצלחתו של המשחק הראשי שיצא בשנת 1997 החליטו המפתחים לעשות משחק "רימייק" (לחדש את המשחק ולהפוך אותו ליותר עכשוי) בשביל האנשים ששיחקו בו אז וגם כדי לצבור עוד קהל למשחק שלהם, הדירוגים של המשחק היו טובים מצד המבקרים 87/100 וגם מצד הקהל של המשחק 82/100. ציונים גבוהים אלו מבוססים על זה שהמפתחים לא רק חידשו את המשחק מבחינה גרפית אלא גם מהבחינה של התוכן החדש שהופיעה במשחק.

    image.png.0e326b2c92255252cfdbbb04579a3ada.png

    המשחק Ghost of tsushima, קיבל דירוג של 83/100 אצל מבקרי המשחקים ו־92/100 אצל קהילת המשחק. לדעת הרבה מאוד אנשים זה שלמשחק מגיע ציון הרבה יותר גבוה בגלל שהמשחק מאוד אסטתי, מראה מאוד טוב את יפן העתיקה ואת היופי שבה. בכללי המשחק מאוד דינמי וגם בעל עלילה מצויינת. לטענת המבקרים במשחק יש דיי הרבה באגים וגם העלילה קצת מתמשכת כלומר לפעמים הסצנות שלשחקן אין שליטה על המשחק הולכות הרבה זמן ואין אפשרות לדלג עליהן. כמו כן יש גם השערה שהרבה מבקרים שמו למשחק פחות ניקוד מאשר שמגיע לו בגלל שבעבר הם קיבלו הרבה שנאה מצד הקהל עקב הנתינה ל־The Last Of Us part 2 ציון גבוה למרות שזה לא הגיע לו ועכשיו הם רצו "כאילו" להפגין את היכולות השיפוטיות שלהם.

    image.thumb.png.a52dfcd442c1c80c820abc183bd9e4e4.png

    עוד משחק שהצליח לתפוס מקום ברשימה הוא Animal Crossing: New Horizons, משחק זה אמור להיות לכל המשפחה, אך בשביל לשחק עם חברים או משפחה צריך קונסולה נוספת. בנוסף לזה לכל שחקן יש רק אי אחד ואז עולה השאלה "איך המשחק הזה הוא לכל המשפחה?" (לזה אין תשובה). אם אתם רוצים ליצור אי נוסף אי אפשר לעבור למשתמש אחר ולקבל אי חדש, האי הקודם ישאר לך ובשביל לקבל אי חדש צריך לקנות קונסולה חדשה לגמרי. הקהילה של המשחק גם מתלוננת על המחיר של המשחק שנכון לעכשיו עומד על כ־ 60$, ובגלל זה המשחק קיבל מהקהילה ציון של 55/100 שהוא מאוד בינוני. הציון שקיבל המשחק מהמבקרים היה הרבה יותר טוב (90/100) מפני שהמשחק קיבל הרבה שיפורים ממש טובים מהגרסה הקודמת שהייתה בשנת 2012, השיפורים מתחילים מהגרפיקה עד התוכן שהמשחק מציע, אומנם הגרפיקה אינה חשובה לו כל כך אבל עדיין מתאימה לז'אנר. בנוסף לכך הכינו את המשחק ככה שהוא לא יגמר אף פעם כי אין לו מטרה וזה אומר שאפשר לשחק כמה שרוצים ולנסות להשתפר יותר ויותר.
     

    המשחק האחרון ברשימה הוא Hades, המשחק הזה הוא חידוש בז'אנר שהוא נמצא בו (Roguelike) לפי השחקנים ששיחקו במשחק, אנשים ששיחקו במשחק אומרים שהוא לוקח את כל הדברים הטובים שאפשר לקחת מהז'אנר שלו, מחליף את הדברים הפחות טובים ומוסיף במקומם עוד חידושים, בגלל זה המשחק קיבל ביקורות ממש טובות גם מהקהילה 88/100 וגם מהמבקרים 93/100. אנשים ששיחקו במשחק אומרים שגם אחרי שהם הפסיקו לשחק הם חשבו על מה יכול לקרות אחרי זה בעלילתו של המשחק. המשחק מציע אווירה מאוד דינמית שמתאימה למשחק ולסיפור שלו שהוא גם מאוד מעניין. האנשים שדיבבו את הדמויות היו ממש טובים ועשו את הדיבוב ברצון רב לפי מה שאפשר לראות. למשחק יש שני חסרונות עיקריים שהם המנגינה שלפעמים היא פשוט מעצבנת וגם הז'אנר שכנראה לא כולם יתחברו אליו.image.png.bc5d8556b23209c8c7402ab7d44d8dac.png
     

    לחברה שנותנת את הפרסים (Game Awards) יש עוד הרבה קטגוריות שמשחקים שונים זכו בהם. בשביל לזכות המשחק צריך לעבור בקרטריונים מסויימים שחלקם לדעת הקהל הרחב לפעמים פשוט לא אמורים להשפיע על זכיית המשחק בפרסים, כגון: הוספת נשים למשחק כ-30% מהזמן שבו אתה משחק, אין להיות נגד קהילה כלשהי שהיא נחשבת למיעוט, חל איסור מוחלט לעשות משהו רע או פוגע נגד החברה הלהטבית או שאין להראות או להדגיש את מינם של השחקנים ועוד. 

    מה אתם חושבים? הייתם רוצים לראות את המשחקים שקיבלו פרסים אחרים, כמו "הסיפור הטוב ביותר"? כתבו לנו בתגובות!!

     

     

    s1ms1m

    תחביבים:
    המוטו שלי לחיים:

    הודעה פרטית כתבות שכתבתי

    עדיין לא נוספו תגובות.



    התחבר או הרשם על מנת להגיב.

    עליך להיות משתמש רשום על מנת להגיב

    צור חשבון

    צור חשבון חדש בקהילה בקלי קלות.

    רישום חשבון חדש

    התחבר

    משתמש קיים? התחבר.

    התחבר עכשיו

×
×
  • צור חדש...