עבור לתוכן
  • חדשות

    חשבנו, בדקנו ובחרנו: אלו הם חמשת המשחקים המאכזבים ביותר בעשור האחרון

    העשור האחרון היה בלי ספק העשור הגדול ביותר לתעשיית הגיימינג, אך עם ההצלחות הגדולות היו גם לא מעט אכזבות. ובעוד כולם* כותבים על המשחקים הטובים של העשור, אנחנו חשבנו לכתוב דווקא על חמשת המשחקים המאכזבים ביותר בעשור (לדעתנו).

     

    switch-ps4-xboxone-pc.jpg.a2b7c58226e537bec84d94e4272d79df.jpg

     

    אין ספק שהעשור שעבר עלינו היה העשור העמוס ביותר והמתקדם ביותר בגיימינג העולמי, ענפי ספורט, גרפיקות ודרכים חדשות לשחק בענף שנראה שלא עוצר אפילו לשנה אחת את ההתפתחות שלו. אבל אי אפשר לדבר על עשור כזה מוצלח מבלי להסתכל על משחקים שעדיף שלפחות בינתיים נוריד מתחת לרדאר ולכן איגדנו כאן את חמשת המשחקים המאכזבים ביותר מתחילת העשור.

     

    במקום החמישי:

     

    Death stranding, המשחק הזה, לדעתי, היה המורכב ביותר ברשימה. לפני שאדבר על הדברים הרעים במשחק אתחיל ואומר שמדובר במשחק שנראה מדהים ו...זהו. חשוב לדעת, שמפתח המשחק,  הידאו קוג'ימה, עבד בעבר בחברת המשחקים Konami והיה אחראי בין היתר לסדרת Metal Gear Soild. הידאו הפך לחביב מאוד מצד המעריצים בין אם זה על הכתיבה שלו או הרעיונות היצרתיים ששיתף. הידאו הצליח בחברה וקודם לתפקיד סמנכ"ל. לפתע, לפני כארבעה שנים Konami הודיעו על יציאתו מהחברה. המעריצים ההמומים לא הבינו מאיפה זה בא. כמה שנים אחרי (בתחילת 2016) הודיע הידאו שבשנים האחרונות הוא הקים חברה משלו והוא עובד על משחק חדש . הודיאו שחרר טריילר מוזר ביותר, שעורר ההתלהבות גדולה מאוד לגבי המשחק הראשון של המפתח האהוב. המשחק יצא לפני כחודשיים ולדעתי, מדובר באכזבה ענקית. המשחק משעמם מאין כמוהו, עם משחקיות איטית ומייגעת. העלילה חוזרת על עצמה ונמאסת די מהר. המשחק נמצא במקום החמישי ברשימה למרות מגרעותיו וזאת בזכות הגרפיקה עוצרת הנשימה. כמובן שזאת רק דעתי ויתכן ואחרים חווים את המשחק אחרת ממני.

     

     

     

    במקום הרביעי:

     

    Watch Dogs, כמו שכבר אמרתי, מדובר ברשימת המשחקים המאכזבים של העשור, לא הגרועים שלו. כשמדובר בWatch Dogs חייבים להגיד שזה משחק טוב, מהנה ובעל גרפיקה מרשימה. אך לצערי הציפיות שUbisoft הציבו בטריילר לא היו קרובות לתוצר הסופי. אישית, כשיצא הטריילר, חשבתי שזה הוא המשחק המקורי והטוב ביותר שיצא בשנים הקרובות, בין אם בזכות הגרפיקה או בעיקר המשחקיות שנראתה כל כך מגוונת ויוצאת דופן. הטריילר הציג סיפור עם דמויות מעיינות ומשחקיות, שאפשרה דברים שלא ראינו עד אז. הטריילר הציג עיר חכמה שהשליטה בה ניתנת לכם.  היו גם כאלה שהגדילו וחשבו שזה הולך להיות הGTA החדש. כשיצא המשחק לקהל הרחב היה ניתן לראות שהגרפיקה שונה מהטריילר והמשחקיות כולה יותר מוגבלת. למרות שהמשחק עצמו עדיין מהנה ומיוחד, הציפיות שהציבו היו מעל ומעבר.

     

     

     

    במקום השלישי:

     

    No Man's Sky, המשחק שאם הייתם שואלים אותי, או כל אדם אחר לגביו לפני כשנתיים, היה כנראה במקום הראשון ברשימה. חלקכם כנראה כבר יודעים למה אני מתכוון, מכיוון שכתבתי על נושא זה בעבר. ב2016, חברה בשם Hello Games הודיעה על כך שמשחק הנקרא No Man's Sky הולך לצאת לאור. המשחק תואר כמשחק אין סופי בעל פלנטות אשר יכולות לבנות את עצמן כאשר כל כוכב ומקום שונה ומגוון. המשחק עורר ענין כה גדול, עד כי הכותב הראשי של המשחק גראת׳ בורן התראיין לא רק באתרי גיימינג כמו IGN, אלא התראיין גם בתוכנית טלוויזיה גדולות שלא קשורות לעולם הגיימינג. הטעות הגדולה ביותר של גראת׳ בורן הייתה העובדה שענה בהיסח דעת לכל השאלות, מה שעורר התלהבות רחוקה מהמציאות לגבי המשחק. כשהמשחק יצא לשוק הוא עורר את האכזבה הגדולה ביותר בעולם הגיימינג, טענו רבים. גודל הציפיות לא תאמו את יכולות המשחק. הסיבה שהמשחק נמצא רק במקום השלישי ברשימה היא בזכות העובדה שHalo Games לא ברחו עם הכסף ועבדו בשנים האחרונות על המשחק והתאימו אותו בהתאם לציפיות המוקדמות. עד היום הם ממשיכים לשדרג ולשפר את המשחק.

     

     

     

    במקום השני:

     

    Star Wars Battlefront II, המשחק הוא לא בהכרח המשחק המאכזב ביותר מהעשור, אך הוא בהחלט אחד המשחקים השנואים מהעשור. כאשר המשחק הוכרז הכל היה טוב ויפה, המשחק תאם לציפיות והמשחק נראה שהוא מתקדם לכיוון המתאים. אך כשהמשחק יצא לבטא הפתוחה, המפתחים, EA, הודיעו על כך שהמשחק יכיל קופסאות בתשלום (Loot boxes) אשר יכילו דמויות שבעזרתם תוכלו לנצח בקלות רבה יותר. הקהילה כמובן שנאה את הרעיון שבתשלום אנשים יוכלו להשתפר (Pay to win system) בעיקר שמדובר במשחק מרובה משתתפים. הדמויות המוכרות כמו , דרת' ויידר, לוק סקיווקר ועוד רבים היו כולם אפשריים להשגה רק בתשלום, דבר שהגביר עוד יותר את הזעם כלפי EA. שחקן כלשהו החליט לכתוב פוסט זועם במיוחד לגבי המערכת המרגיזה הזאת ברדיט. EA הגיבו על כך שאין להם אף כוונה לשנות את  המהלך העסקי הזה. אותו פוסט שבר שיא גינס וזכה למספר הגובה ביותר של Upvotes ברדיט (684 אלף ליתר דיוק), מאז EA הורידו את אותה מערכת, אך זה היה כבר מאוחר מדי, ולמרות שהמשחק עצמו היה טוב, השנאה כלפיו היתה כל כך גדולה, שהמשחק עדיין נשאר בגדר מאכזב ושנוא.

     

     

     

     

    ובמקום הראשון *תופים* *תופים*

     

    Fallout 76, המשחק הזה קיבל את מקומו ברשימה עם הכי פחות התלבטות. המשחק עצמו לא טוב, באגי, ובחיים לא תיארתי לעצמי, שהעולם הפוסט האפוקליפטי יהיה כזה משעמם. לאחר ההצלחה האדירה של קודמו בסדרה, Fallout 4. התרגשתי כשהכריזו על משחק נוסף בסדרה, בעיקר מהתוסף של המצב המרובה שחקנים. האמנתי שהאופציה לריבוי שחקנים תוסיף ערך לסדרת המשחקים. ביום היציאה כולי מרוגש התחלתי לשחק ...וואו, בחיים שלי לא ראיתי כזאת נפילה. המשחק היה באגי מאין כמוהו, המשחק היה בנוי על אותו מנוע של המשחק הקודם בסדרה שיצא כמעט 5 שנים קודם, כך שהגרפיקה היתה מיושנת.

    נוסף לכך הבחירה בתקופה כל מוקדמת בסיפור היתה נוראית, הדמות המרכזית נמצאת בשלב בו רוב בני האדם לא יצאו מהבונקרים, כך שאתה בודד בעולם בו המשימות שלך בנויות על הקלטות של אנשים  ששכחו את המפתח בבית או כל מיני רובוטים למיניהם. הדבר יצר עלילה משעממת שחוזרת על עצמה. אבל אם חשבתם שהעלילה  והגרפיקה אכזבו - שימו לב להתפתחות הבאה: Bethesda, המפתחים, התחילו למכור חבילות אספנים (המכילות תיקים, בובות ועוד') במחירים של מאות שקלים באינטרנט. כאשר החבילות הגיעו לאנשים הביתה, הם הופתעו לגלות שבמקום תיקים חיכו להם שקיות אשפה עם הלוגו של החברה, מספר חלקי של בובות הרוסים למחצה. לאחר הזעם שהתעורר  Bethesda החליטו על פיצוי מאכזב במיוחד של סכום מזערי של כסף שניתן לשימוש רק במשחק. בשלב זה ניתן להבין כבר למה דווקא  Fallout 76 זכה לתואר הלא נחשק, המשחק המאכזב ביותר של העשור.

     

     

     

    ומה דעתכם על הרשימה שלנו? איזה משחקים אתם הייתם שמים ברשימה ובאיזה סדר? ומה המשחק הכי מאכזב בעשור לדעתכם?

    שתפו אותנו בתגובות ?

    • אהבתי 1
    BBCtomer

    תחביבים:
    המוטו שלי לחיים:

    הודעה פרטית כתבות שכתבתי

    אני חושב שיש כלכך הרבה משחקים מאכזבים. כן גיונת עם השנים (2019-2013) אבל אני מאוד בתוך שיחקת משחקים אחרים שממש הוציאו לך את החשק.

    אבל תודה רבה!~

    שתף תוכן זה


    קישור לתוכן
    שתף באתרים אחרים



    התחבר או הרשם על מנת להגיב.

    עליך להיות משתמש רשום על מנת להגיב

    צור חשבון

    צור חשבון חדש בקהילה בקלי קלות.

    רישום חשבון חדש

    התחבר

    משתמש קיים? התחבר.

    התחבר עכשיו

×
×
  • צור חדש...