תגידו שלום לאפליקציית Facebook Gaming, האיום החדש על מפלצת השידורים החיים, Twitch (טוויץ') חברת פייסבוק (Facebook) השיקה את אפליקציית הסטרימינג למשחקים שלה אשר אמורה לעזור לה להתחרות בענקיות Twitch של אמזון, Mixer של מיקרוסופט (Microsoft) ו־YouTube Gaming Live. האפליקציה מיועדת למכשירים המבוססים מערכת הפעלה אנדרואיד, כאשר אפליקציה רשמית למערכת iOS תושק בהמשך. מדובר באפליקציה עצמאית ולא כמתחם בתוך האתר עצמו, בדומה למתחמים הקיימים Facebook Watch ו־Facebook Gaming. אתר פייסבוק מכיל פלטפורמת גיימינג פנימית עם לא מעט משחקים ומתוך 2.5 מיליארד איש אשר רשומים לאתר, מעל ל־700 מיליון נהנים מהמשחקים באתר. האפליקציה החדשה הייתה אמורה להיות מושקת רק בהמשך והושקה לאחרונה. זאת לאור התפרצות נגיף הקורונה, המשאיר בבית מאות מיליוני אנשים בבית ברחבי העולם, אשר מתקרבים לאט לאט לתחום הגיימינג. Facebook Gaming פייסבוק אמנם השיגה את המקום השלישי בנתוני הצפייה בשידורי משחקים לרבעון הראשון של 2020, עם כ־11% (553.8 מיליון שעות), אך בעקבות הנתונים המרשימים ביותר של Twitch, זה לא מספיק עבורם. פלטפורמת הגיימינג הבלתי מעורערת אשר תופסת את המקום הראשון, היא כאמור Twitch של אמזון, אשר ניצבת נכון לעכשיו במקום הראשון, עם כ־65% (3 מיליארד שעות). במקום השני YouTube Gaming Live, עם כ־22% (מעל למיליארד שעות). במקום האחרון ניצבת Mixer עם כ־2% בלבד (84.4 מיליון שעות). כעת כאשר פייסבוק השיקה אפליקצייה עצמאית, היא מקווה להתחרות ולמשוך אליה קהל יעד נוסף מהמתחרות הגדולות. המהלך של מיקרוסופט נזכיר כי ענקית הטכנולוגיה מיקרוסופט, ניסתה ואף הצליחה להעביר לפלטפורמת הגיימינג העצמאית שלה, Mixer, את הסטרימר המוביל והמצליח Ninja. בכך, מיקרוסופט חשבה כי תמוטט את Twitch. אמנם לא מעט צופים עברו למיקסר על־מנת לצפות בסטרימר המצליח מגיע ל־3 מיליון מנויים, אך גם לא מעט בזו לכך ונשארו נאמנים לפלטפורמה בה Ninja התפתח, גדל וצבר מיליוני מעריצים. Ninja הוא עדיין הסטרימר המוביל ב־Twitch, עם מעל ל־14 מיליון מנויים וכ־481 צפיות, כאשר במקום השני ניצב הסטרימר tfue, אשר הגיע לאחרונה ל־8 מיליון מנויים וכ־205 מיליון צפיות בלבד.