עבור לתוכן
על־מנת להציג סטטיסטיקות, מחוברים וקישורים שימושיים, לחץ על האייקונים של הסטטיסטיקות והקישורים בתפריט העליון.

הוספת פורום

הקלידו את שם הפורום שתרצו להוסיף למועדפים שלכם
באיזור זה מופיעים פורומים נבחרים ופורומי הקטגורייה האישית שלך. על־מנת להוסיף פורום לקטגורייה האישית, לחצ/י על הפלוס. על־מנת להסיר, לחצ/י על הכוכב הצהוב.
במקרה של תקלות, תמיד ניתן לפנות לפורום משוב ועזרה.

תקלות נפוצות במחשבים (אשכול מתעדכן)

תגובה מומלצת
צוות האתר אישר תגובה זו וניתן לסמוך על התוכן הנכתב בה.

תקלות נפוצות

 

שולחן העבודה לא עולה

תיאור התקלה: המחשב נדלק אולם לא מצליח להגיע למצב בו הוא מציג את שולחן העבודה.

הגורם: בדרך כלל מדובר בתקלה במערכת ההפעלה או על תקלה בדיסק הקשיח.

הסיבות לתקלה: יש סיבות רבות שיכולות להביא לתקלה מסוג זה, ביניהן וירוסים שחדרו למחשב, נזק פיזי שנגרם למחשב כתוצאה מחבלה ועוד.

הפתרון: אם אתם לא טכנאים המתמחים בתיקון מחשבים סביר להניח שתצטרכו להזמין טכנאי כזה. ברוב המקרים הפתרון דורש התקנה מחדש של מערכת ההפעלה ו/או החלפה של הדיסק הקשיח ותיקון החבלה שנגרמה למחשב – הכול תלוי בגורם שהביא לתקלה. במקרים מסוימים ניתן יהיה לתקן את מערכת ההפעלה מבלי להתקינה מחדש, אולם גם פעולה שכזאת עדיף שתפנו לחנות מחשבים המספקת שירות בתחום ושהעבודה תתבצע על ידי טכנאי מקצועי.
 

אין אינטרנט

תיאור התקלה: המחשב נדלק אבל לא מתחבר לאינטרנט, למרות שיש לו חיבור למודם / ראוטר.

הסיבות לתקלה: שתי הסיבות הנפוצות לתקלה זו הינן שהמודם כבוי או שהחייגן לא מחובר.

הפתרון: לפני הזמנת טכנאי מומלץ לוודא שהם מחוברים ודולקים ואם הם לא – להדליקם. גם אם הם דולקים ועדיין אין חיבור לרשת, מומלץ לעשות אתחול למחשב כי לפעמים הוא פותר את הבעיה. אם עדיין אין חיבור, יכול להיות שהתקלה נובעת מתקלה בהגדרות של כרטיס הרשת או בגלל תקלה בציוד הרשת או בכבלים. במקרה זה מומלץ להזמין טכנאי המתמחה בתיקון תקלות נפוצות במחשבים, אשר יאתר את הגורם לתקלה במהירות ויציע לכם את הפתרון הנכון.
 

המחשב כבה תוך כדי עבודה

תיאור התקלה: אתם עובדים על המחשב ומדי כמה זמן הוא פשוט מכבה את עצמו.

הגורם לתקלה: בדרך כלל הסיבה לתקלה זו היא התחממות של המחשב בגלל מאוורר שלא מצליח לקרר אותו.

הפתרון: פירוק המחשב וניקוי של המאוורר. מי שמבין קצת בתחום יכול לעשות זאת לבד, אולם כדאי לדעת שלפעמים המאוורר נמצא במצב כזה שרק שואב אבק מיוחד יצליח לנקות אותו כמו שצריך. לכן, אם אין לכם את הציוד הדרוש, ובטח ובטח אם אתם לא בדיוק יודעים איך לפתוח את המחשב ומה לנקות – עדיף להזמין טכנאי או לקחת את המחשב למעבדה מקצועית, ולהיות בטוחים שהניקוי מתבצע באופן יסודי ויאפשר לכם להמשיך ליהנות מהמחשב לאורך זמן.
 

המחשב משמיע צפצופים ולא מציג שום דבר על המסך

תיאור התקלה: המחשב אמנם נדלק, אבל מתחיל לצפצף ולא מציג שום דבר על גבי המסך.

הסיבות לתקלה: בדרך כלל כרטיס מסך או כרטיס זיכרון שזזו ממקומם או שהם פשוט תקולים.

הפתרון: פתיחת המחשב ובדיקת מיקומם של כרטיסי המסך והזיכרון. אפשר לעשות את זה לבד אם אתם מבינים קצת במחשבים. אם לא – מומלץ להזמין טכנאי שיבדוק ויחזירם למקום אם הם אכן זזו, ואם יגלה שהם תקולים – יוכל גם לתקן או להחליף אותם ולאפשר לכם לחזור לעבוד על המחשב.

 

המחשב נתקע ומאתחל מעצמו
פתרון: אחת משתיים (ברוב המקרים): תקלת זיכרון או התחממות המעבד. בעיות זיכרון אופנתיות בכל עונות השנה, אבל הכי נפוצות במחשבים חדשים שכוללים רכיב זיכרון לא תקין, או שנעשתה טעות בהרכבה שלהם. אם זה המצב אצלכם אז צרו קשר עם החנות ממנה קניתם את המחשב ובקשו לפתור את הבעיה. אם המחשב אינו חדש, ולא נתקלתם בבעיה קודם, יש סבירות גבוהה שהבעיה קשורה דווקא למעבד. התחממות-יתר של מעבד שכיחה מאד בעונת הקיץ. סובלים ממנה מחשבים שנקנו בחורף, ושעם העלייה העונתית בטמפרטורות מתברר שמערכת הקירור שלהם לא עומדת בעומס. סובלים ממנה גם מחשבים לא-חדשים, שמערכת הקירור שלהם מתקרבת לכשל, כתוצאה משחיקה, לכלוך, הצטברות אבק. כדי לאמת שאכן זו הבעיה אפשר להריץ תוכנה כמו SpeedFan כדי למדוד את טמפרטורת המעבד ורכיבים נוספים במחשב. סימן נוסף הם רעשי טרטור של המאווררים (אליהם, ולדרכי הפתרון, נתייחס בסעיף הבא).

 

המחשב מרעיש

פתרון: רוב הרעשים שמחשב עשוי להשמיע קשורים למאווררים המרכיבים את מערכת הקירור שלו. ישנם אמנם מקורות אחרים לרעשים, כולל חריקות הפח של מארז שהברגים שלו אינם מהודקים, וכולל תקתוקים וצרצורים של דיסק קשיח שעומד לקרוס. כלומר, רעשים מסויימים עלולים להיות סימן האזהרה האחרון לפני תקלה חמורה בהרבה אבל במקרים הנפוצים יותר, אפשר להבחין בבירור שהרעשים שאתם שומעים מגיעים מכיוון המאווררים, וגם מתלווה אליהם עלייה בטמפרטורות של רכיבים שונים (ראו הסעיף הקודם) אם מאוורר חלש מדי ו/או מאיכות נמוכה, אז ייתכן שהוא נשחק או התקלקל ויהיה עליכם להחליף אותו (משימה פשוטה יחסית, אגב, אם אתם בעלי יוזמה וידיים טובות). אבל בהרבה מקרים הבעיה קשורה לאבק ולכלוך שהצטברו במארז. נסו לשאוב בעדינות אבק מפתחי האוורור של המארז. אם אתם לא מפחדים לפתוח את המחשב, עשו זאת – ובדקו אם יש לכלוך נראה לעין (כמו קורי עכביש) שהסתבך בלהבי המאווררים. תרסיס האוויר הדחוס (מבעיה מספר 1) יכול גם הוא לעזור.

 



בדיקה להתקנים:
לוח אם: עקרונית, אם המחשב מראה תצוגה, טמפ' תקינות, הלוח תקין. אם הוא לא מראה תצוגה אפשר לנסות לאפס את הCMOS ע"י הג'מפר, אם לא הולך - לנסות לבצע ניקוי מגעים, לנסות להוציא את כל ההתקנים ולהשאיר רק מעבד זכרונות כרטיס מסך וספק. אם עדיין לא הולך, הפתרון הוא להחליף לוח אם.
מעבד: כנ"ל עם הלוח אם, אם המחשב מראה תצוגה והטמפ' תקינות המעבד תקין. אם המעבד מתחמם ייתכן גם שהבעיה היא בתאימות בין המעבד הספציפי והלוח הספציפי, לנסות עם מעבד/לוח שונים.


דיסק קשיח: לכל ייצרנית דיסק קשיח קיים באתר היצרן תוכנה לבדיקת תקינות הדיסק הקשיח, בדיסק Hiren Boot CD אפשר למצוא ריכוז של כל הייצרניות בדיסק אתחול אחד. התוכנה המועדפת עלי (גם היא נמצאת באותו דיסק אתחול) היא תוכנה בשם MHDD היודעת לבדוק את כל הדיסקים הקשיחים. התפעול הוא פשוט, התוכנה סורקת את הIDE והSATA בלוח כדי למצוא דיסקים קשיחים, בוחרים את הדיסק קשיח הרצוי, ומקלידים SCAN, לאחר מכן לוחצים על Ctrl+Enter, לבסוף אם מעוניינים לבדוק את הSMART ניתן ללחוץ על F8. 
כאשר ישנם סקטורים פגומים מומלץ להחליף הרדיסק. אם ישנו רק סקטור פגום אחד, אפשר לבודד אותו ואף להציל את החומר לפעמים ע"י התוכנה HDD Regenerator. אין צורך להריץ את התוכנה מתחילת ההרדיסק ועד לסופו, אפשר למצוא בתוכנת בדיקה להרדיסק איפה בדיוק נמצא הסקטור הפגום (בMHDD הנ"ל הדבר אפשרי), ואת המיקום לתת לתוכנה.


זכרון: ניתן לבדוק עם התוכנה MEM TEST העולה מדוס, התוכנה עובדת בלופים כך שהיא לא תסתיים לעולם. באופן כללי אם היא עברה סיבוב אחד בהצלחה הזכרון תקין, נוכל לראות שמתחת לPASS כתוב 1 ומתחת לERROR כתוב 0.
 

כרטיס מסך: כדי לבדוק תקינות כרטיס מסך נריץ את התוכנה 3D MARK בלופים כדי לאמץ את הכרטיס. כל דור של כרטיסים שיהיה מותאם לשנת ההוצאה של 3D MARK. (כרטיס מסך OB לפני 3 שנים לא יהיה מסוגל לשרוד פריימים ספורים מ3D Mark 2006).
 

מערכת הפעלה: ניתן לשמור דיסק קשיח שמכיל כבר את מערכת ההפעלה XP כך שיהיה ניתן מייד לחבר אותו למחשב ולבדוק האם הבעיה היא תוכנתית. הבעיה היא שבמקרה ויש צ'יפסטים שונים, ההגנה של XP לא תעלה את מעה"פ. הפתרון הוא להגיע למנהל ההתקנים, ל IDE Controller ולשנות את כל מנהלי ההתקנים שם לStandart IDE.


ניקוי מחשב: הוצאת הגוף קירור, הוצאת הזכרונות והכרטיסים מהלוח אם. נותנים לחץ אוויר עם קומפרסור על כל הלוח במיוחד על הסלוטים של הזכרון ושל הכרטיסים. (חשוב: לפני השימוש בלחץ אוויר, לבדוק שאין מאוורר מחובר ללוח אם) לחץ אוויר על הגוף קירור עצמו והמאוורר. מורחים משחה טרמית מחדש על המעבד, מרכיבים את הגוף קירור. מרססים עם ספרי מגעים על המגעים של הזכרונות והכרטיסים. מרכיבים הכל בחזרה.

 

 

 

נערך על-ידי Aviv PC
  • אהבתי 4
  • אהבה 1

spacer.png

בעלים ומשווק מורשה מטעם אביב מחשבים

פתרונות מחשוב ללקוחות פרטיים ועסקיים

מחשבי גיימינג בהתאמה אישית, שירותי תיקון מחשבים ופתרון תקלות מרחוק

לאתר | לעמוד הפייסבוק

שתף פוסט


קישור ישיר להודעה
שתף באתרים אחרים
פוסט זה נעול לתגובות חדשות.

×
×
  • צור חדש...