עבור לתוכן
  • חדשות

    אז החלטתם להתחרות בSteam

    תירגום מאנגלית של מאמר מצויין של לארס דוסט על הדרך להתחרות בפלטפורמת המשחקים Steam

    מתורגם מאנגלית ברשות מתוך המאמר המצוין של לארס דוסט

     

    יוצא לי לשמוע הרבה מאוד פיצ'ים למוצרים שמתחרים בSteam, תשעים-ותשע אחוז מהם נידונו לכישלון, אבל החלק הכי גרוע זה שהרוב נידונו לכישלון עוד לפני שהם התחילו.

    זה ממשיך להדהים אותי כמה אנשים מוכנים להשקיע כל-כך הרבה זמן, מאמצים וכסף ביוזמה עסקית רצינית מבלי לסקור קודם את המשימה הבלתי-אפשרית שעומדת מולם

    אז בואו נתחיל. ככה אתם יכולים לבנות עסק מצליח שמתחרה ישירות עם Steam:

     

    אל!

    כנראה ששמעתם על אסטרטגיה שנקראת אוקיינוס כחול -- נינטנדו ידועים במהלך כזה שהם ביצעו עם הWii, ולחלוטין חוזרים על התרגיל עם הSwitch. במקום להצטרף לטירוף אכילה של כרישים שבו תצטרך להילחם על חייך רק כדי להשיג חתיכה קטנה (אוקיינוס אדום), אתה שוחה לאיזור דיג שקט ורגוע שהכרישים האחרים עדיין לא מצאו וטורף הכל בעצמך.

    זה לא בא להגיד שאני לא חושב שמישהו אי פעם צריך להתחרות עם Steam. השוק לחלוטין צריך תחרות, ואני פתוח לרעיונות שיעזרו לשפר דברים לכולם. אני פשוט אומר שאם הייתי משקיע ששומע את הפיצ‘ שלכם, הייתי בורח.

     

    להיות טוב יותר זה לא טוב מספיק

    מסיבה כלשהי החלטם לא לקחת את העצה שלי ואתם עדיין מתכוונים להתחרות בSteam, בין אם ראש בראש או ע“י גימיק מגניב.

     

    למרבה הצער, אי אפשר לבנות מלכודת עכברים טובה יותר, מכיוון שאתם תחוסלו לחלוטין ע“י עיקרון הרשת הבלתי ניתן לחדירה של Steam. אפילו אם כל אספק של השירות שלכם טוב יותר משל Steam בכל דרך אפשרית, אתם עדיין צריכים להתמודד עם האינרציה העצומה של כל המשתמשים שכבר יש להם ספריות ענקיות ומלאות משחקים בSteam, אמצעי התשלום שלהם כבר שמורים בSteam, כל החברים שלהם משחקים בSteam, והכי חשוב, כל המפתחים, ולכן כל המשחקים, קיימים בSteam.

     

    יותר מזה, למרות כל התלונות (המוצדקות!) הקבועות שלכולם יש על השירותים שSteam מספקת, אתם מרמים את עצמכם אם אתם חושבים שאתם, כסטארט-אפ יכולים לעשות עבודה טובה יותר בכל אחד ואחד.למשל, אין סיכוי בחיים שאתם יכולים לטפל בכמות התעבורה ועומס השרתים שהם יכולים לטפל בו. בנוסף, אין לכם את הזיכרון הארגוני ואת התהליכים שחושלו לאורך השנים כדי להתמודד עם כל מקרי הקצה המוזרים ביותר שאפשר להעלות על הדעת, האקרים, ובכללי שימוש לרעה במערכת.

     

    אז סבבה, אתם מתחילים בקטן אז אתם לא צריכים להתמודד עם כל זה עדיין. אז בואו גם נניח שאיכשהו באופן פלאי אתם מציעים פלטפורמה שהיא לא פחות טובה מהפלטפורמה של Steam, זה מה שתצטרכו לעשות כדי לא להתרסק לרצפה עוד לפני שהגעתם לקו הזינוק.

     

    pc_game_stores_guide_story.jpg

     

    דרישות מינימליות כדי לא להיכשל מיידית

    אז החלטתם ללכת על זה ולא קראתי את מאמר הביצה והתרנגולת של Joel Spolsky (לקריאה מומלצת), לכו תקראו אותו עכשיו, תקראו אותו מחדש כל בוקר, זה הליבה של הבעיה שלכם וכל האתגרים שלכם נגזרים משם. תשננו את זה.

    אתם צריכים לקוחות. אתם לא יכולים להשיג לקוחות בלי הרבה מאוד משחקים גדולים ופופולאריים. אתם לא יכולים להשיג מפתחים שיעלו את המשחקים לפלטפורמה שלכם בלי לקוחות. אתם לא יכולים להשיג לקוחות בלי משחקים.

     

    אז השביל שלכם כדי לא להיכשל לפני שהתחלתם נראה בערך ככה:

     

    1. בלי בושה - תשחדו מפתחים למכור את המשחקים שלהם דרך הפלטפורמה שלכם
    2. העלאת משחקים חדשים לפלטפורמה חייבת לקרות עם אפס חיכוך והתעסקות
    3. בלי בושה - תשחדו לקוחות להשתמש בפלטפורמה שלכם
    4. קניה ומשחק חייבים לקרות עם אפס חיכוך והתעסקות

     

    אתם חייבים לעשות את כל ארבעת הדברים האלו, ולהצטיין בכל אחד מהם, רק כדי להתחיל. אם תעשו את זה סיכוי ההצלחה שלכם יעלה מ0 עגול ל1% מרשים מעוגל למעלה.

     

    תשחדו מפתחים

    מתחרי Steam מתחילים לאט לאט להבין את זה. הייתי שומע פיצ‘ים שהציעו את אותה חלוקת הרווחים של 70/30, אבל הם היו ”פותרים את בעיית הגילוי“, או פשוט ”נותנים לנו הרבה תשומת לב“. תרגום: ”תהיה לכם את תשומת הלב המלאה של כל ארבעת הלקוחות שלנו כי אף אחד אחר לא רוצה להיות בחנות שלנו, ואנחנו נתייג אתכם בטוויטר“   -כן, לא תודה.

     

    תראו, אם אתם מציעים 70/30 בתקופתנו אתם הוזים. אתם צריכים להרוויח את ה30% עמלה, והדרך שבה אתם מרוויחים אותה היא ע“י קהל לקוחות גדול ורעב. לדעתי האישית, חנות עם כמות לקוחות כמו של GOG היא בערך המינימום שבו אפשר לבקש 30% עמלה ממפתחים. אם אתם לא גדולים לפחות כמו GOG, לבקש 30% זה ליצנות.

    מה עם 80%?

       -לא מספיק טוב.

    מה עם 90%?

       -נופ.

    אה... 95%?

    תראו מתוקים, הנה העניין. יש כבר חנות שמציעה 100% מהעסקה למפתחים עצמם. הם נקראים Itch.io. מפתחים גדולים לא ממש הולכים מכות על לשווק את המוצרים שלהם שם, אבל אם מסתכלים על פרמטר אחד וזה חלוקת רווחים, Itch.io מנצחים אתכם כבר. וגם הם כנראה מובילים עליכם גם בפרמטרים אחרים.

     

    אבל אני צריך לבקש משהו!

    תראה אני לגמרי מבין אותך. אבל תסתכל כאן - Itch, חנות הבוטיק הקטנה והאינדי מנוהלת ע“י שני חבר‘ה כעסק לייפסטייל. אין להם משקיעים. לא אכפת להם אי פעם לנצח את Steam. הם מכניסים מספיק כדי להשאיר את הבסטה פתוחה והם מעדיפים לנסות לבנות משהו מגניב מאשר לצמוח מהר (בכנות, גישה מרעננת בימינו).

     

    לכם, לעומת זאת, כנראה שיש משקיעים. ואלוהים יעזור לכם אם זו קרן השקעות, כי הם רוצים לראות תשואה של פי עשר. אם אתם מכניסים כמות שהיא ”רק“ סבבה הם יחשיבו את זה ככישלון, אז הדרך היחידה שלכם לניצחון זו הצלחה מסחררת. אתם צריכים צמיחה. אתם צריכים להשיג מפתחים, עכשיו. אז פשוט תתנו למפתחים כסף כבר. יש לכם כסף נכון? ערמות של כסף? מעולה -- זאת עלות הכניסה לעסק הזה.

    לכו תמצאו את המפתחים עם המשחקים הנוצצים ביותר ופשוט תשלמו להם לפרסם את המשחקים במערכת שלכם. ולא, מפתחים לא רוצים קופונים, ואוצ‘רים או ביטקוין. הם רוצים דולרים מזומנים.

    אחלה, לחצתם כמה ידיים. עכשיו הגיע הזמן לשמן את הגלגלים.

     

    אפס חיכוך למפתחים

    יש לכם הרבה עבודה כדי להגיע לשירות אפילו ברמה של Itch הקטנים.

    תאמינו או לא, לItch יש כלים מדהימים למפתחים. בכנות, כנראה הכי טובים בתעשייה. לא רק שיש להם Web Uploader סופר נוח לשימוש, אבל הCMD Line Tools שלהם, Butler & Wharf, הם הטובים בתחום.
    הם עוקפים בסיבוב את השירות המקביל של Steam, GOG וHumble מבחינת קלות השימוש, מהירות, יעילות ואמינות. כרגע אין שום דרך או חנות יותר מהירה להעלות את המשחקים שלכם לאינטרנט מItch.

     

    אתם צריכים במינימום להיות לפחות מהירים וקלים. כי אפילו שItch נותנת לי לשמור את כל הרווחים, וגם יש לה כלים מדהימים שאני ממליץ לכל מי שרק ישמע, אני עדיין מוצא את עצמי מתייפח כשצריך להעלות משחק לעוד ועוד חנויות, ולהעלות בילד חדש בכל פעם שאני מוציא עדכון. החיכוך המנטלי הזה תובע מחיר אמיתי, במיוחד כשיש בילדים שונים לווינדוס, מאק ולינוקס לעדכן.

     

    אתם, בתור עוד אחת מהחנויות מוסיפים חיכוך בעצם קיומכם. אז הקלפים כבר נגדכם. כל מה שאתם יכולים לעשות זה להוסיף כמה שפחות חיכוך בנוסף לזה.

    אה, ואם אתם בונים לעצמכם API? אתם צריכים סיבה ממש טובה כדי לא להיראות בדיוק כמו של Steam. במחשבה שניה, לא , אתם לא. אין שום סיבה טובה. זה צריךך להיראות בדיוק כמו של Steam, אידיאלית החלפה כמעט אחד לאחד של הDLL עד קצה גבול חוקי הCopyright. המפתחים צריכים לבזבז כמה שפחות זמן לקנפג מחדש את המשחק למערכת שלך. אם הם חייבים לקמפל מחדש בילד מיוחד רק בשבילך זה הולך להיות קשוח.

     

    תשחדו שחקנים

    אוקיי, בואו נניח שהוצאתם עתודות נכבדות על משיכת מפתחים עם משחקים גדולים וטובים שאנשים רוצים לשחק. וגם בניתם את הBackend המדהים והטוב ביותר האפשרי למפתחים ברמה שאם הם רק ממלמלים משהו מתוך שינה המשחק באורך קסם מועלה לשרתים שלכם וקשת בענן מסתלסלת לה ישירות לתוך חשבון הבנק שלהם ומרעיפה עליו דולרים.

     

    אפילו עם כל המשחקים המדהימים, טובים ועדכניים בותר במערכת שלכם, ומפתחים שלגמרי בעניין, אתם צריכים לגרור שחקנים בועטים וצורכים לפלטפורמה שלכם. כי כל המשחקים וכל החברים וכל המודים ובערך כל החיים שלהם בSteam.

     

    אז, צריכים שזה ישתלם להם. אבל איך?

    כסף עובד, אבל יכול להיות טריקי -- כל חנות אחרת כבר מציעה יותר הנחות מחג כפל המבצעים של וולמארט, ולנסות לחתוך אותם על מחיר חנות גם לא יעבוד, כי הסטנדט בתעשיה זה לחייב את החנות על מחיר מראש בחוזה.

     

    ובכן, אתם יכולים פשוט לתת לשחקנים כסף, או קופונים, או וואוצ‘רים, או קרדיט למיקרו-רכישות,או אנערף, אבל זה טריקי גם. קודם כל, לפתוח הצעה כזאת לקהל הרחב זה להזמין נוכלים ובוטים, ושנית, אתם לא יכולים לחתור תחת המפתחים שלכם. אם אתם רוצים לתת משחקים או חפצים משחקיים בחינם, או לתת לאנשים לקנות אותם עם וואוצ‘רים, המפתחים ירצו שיתייחסו לזה כמו רכישה אמיתית בכסף מלא. בקצרה, שאתם תממנו. אחרת מה הנקודה? אם הם היו רוצים לחלק סחורה בגרושים הם היו מוכרים בבאנדלים (שהם בפני עצמם קונספט שעבר את השיא שלו).

     

    הנקודה שלי, היא שצריך להציע לשחקנים תמריץ אמיתי להחליף לפלטפורמה שלכם, והתמריץ הזה, מה שלא יהיה, הולך לעלות לכם כסף.

     

    אפס חיכוך לשחקנים

    אוקיי, יש לכם מפתחים, יש לכם את הBackend הכי טוב שאפשרי לפתח, אתם מציעים תמריצים מעולים לשחקנים. עכשיו השחקנים צריכים פשוט להגיע ולהתחיל להוציא כסף.

     

    מעולה, עכשיו אתם צריכים לבנות לאנצ‘ר/קליינט טוב כמו של Steam, Itch או GOG Galaxy, כי עד עכשיו בודאי הבנתם שאתם לא רק מתחרים עם Steam, אתם מתחרים עם כולם. זה הולך להיות סופר קשה, כי כל החברות האלו השקיעו כמויות עצומות של זמן בתוכנות שלהם, ואנשים עדיין מתלוננים על כל הבעיות שלהם, ואתם סטארט-אפ עם מוצר שעד עכשיו עבר בדיוק 0 שעות של ניסוי חי בעולם האמיתי.

     

    והנה עוד בעיה -- אם אתם רוצים ללכת ראש בראש עם Steam במקום להמציא איזו דרך מגניבה ומסקרנת לחוות משחקים, אתם רוצים לבנות קליינט הורדות, לי כבר יש את Steam, Itch,GOG מותקנים, וזה שם אותי בערך ב0.1% של הגיימרים. אף אחד לא רוצה להתקין דברים בימינו, ואפילו אם הם כן, אתם חייבים לוודא שזה סולידי כמו ברזל.

     

    הרבה מהדברים החשובים בקליינט זה הbackend שלו -- דברים כמו הורדות, התקנת עדכונים, התקנת משחקים, התמודדות עם אנטי-וירוס אגריסיבי מדי וכו‘.
    יש גם פשרות -- אתם יכולים לעשות אופטימזציה לשחקנים ע“י התעקשות על סוג ספציפי של חבילות בינאריות של משחקים מהמפתחים, אבל זה מוסיף חיכוך מהצד של המפתחים. ואם אתם מקבלים פשוט כל קובץ רנדומלי (zip,rar,tar.gz,NSIS), אם אתם לא עושים סטנדרטיזציה ומעבדים את כל זה אצלכם אז השחקן צריך להתמודד עם זה. Steam ואולי GOG מצליחים להסתדר עם צורות העלאה מעט מגושמות יותר אבל זה כי הם אשכרה גדולים, אתם לא.

     

    ואגב, Itch כבר מזמן עקפו אתכם בכך שהם מקבלים כל פורמט זבל רנדומלי ומצליחים לחלץ ולהבין את התוכן שלו - ובקצה השני להוציא חוויה נוחה למשתמש. בהתחשב בכך שכל הקוד של Itch הוא Open Source, אם אני אשמע אפילו רמיזה לזה שהחלטתם לבנות תשתית משל עצמכם מאפס, אני הולך להתקשר למשקיעים שלכם וגם להורים שלכם ולספר שאתם לוקים במקרה קטלני של תסמונת ”זה לא הומצא כאן“ ואבקש לשים אתכם בבידוד מיידי.

     

    מה אתם באמת צריכים

    אוקיי, קראתם עד לכאן ואתם עדיין רוצים להתחרות בSteam?
    אתם בטוחים שאתם לא רוצים לנסות משהו אחר שיעשה אתכם עשירים ושמחים יותר, למשל, לא יודע, להצטרף למנזר ולקחת על עצמכם נדר של עוני וצום נצחי?

       -אוקיי סבבה.

     

    עשיתם את כל המינימום הדרוש כדי לא להיכשל מיידית. התחמקתם מכל הקליעים בדרככם הארוכה אל קרש הקפיצה ואתם מוכנים לקפוץ ראש לתוך אוקיינוס מלא בכרישים רעבים. אתם עכשיו ראויים לקרוא את הסוד. הנה מה שאתם באמת צריכים כדי להתחרות בSteam.

     

    כוחות על

    קראתם נכון. אתם צריכים משהו כלכך מופרך וייחודי לכם שאף חברה לא יכולה לעשות את זה, או לפחות לא טוב כמוכם. שימו לב שאמרתי כוחות על, בצורת רבים. אתם תצטרכו יותר מאחד כזה. כי זה מה שיש לתחרות שלכם.

     

     

    • סטים - היא Steam ויש לה את כל המשחקים וכל השחקנים וכל הכסף
    • גוג - משחקי רטרו, שחקני רטרו, וגם את CDProjekt Red.
    • אמזון - יש להם את טוויצ‘ ואת אמזון פריים ואת ג‘ף בזוס, שבלתי ניתן להשמדה עד שההורקרוקסים המפוזרים ברחבי הגלקסיה יאספו ויושלכו לתוך הר האבדון במורדור
    • בליזארד - יש להם את משחקי בליזארד. וגם את כל הכסף
    • אוריג‘ין - יש להם את כל משחקי EA. וגם את כל הכסף
    • טנסנט - יש להם סין מעוקב (סין^3) של לקוחות ומערכת יחסים אינטימית עם הממשלה הסינית. וגם את כל הכסף
    • האמבל - לפחות טובים כמוכם ברוב מה שאתה עושה וכבר יש להם כמות נכבדת של לקוחות נעולים לתשלום חודשי וגם הם נותנים יותר כסף לצדקה מכם
    • איצ‘ - הכלים הטובים ביותר והתקורה הנמוכה ביותר למפתחים. וגם את הנאמנות של כל חברות האינדי הקטנות והמלוכלכות שחשבתם שתוכלו לקחת

     

    בהצלחה, אל תיבהלו מהכרישים.

     

     

    קרדיט מלא על התרגום ליואב סוכן

    Steve

    תחביבים:
    המוטו שלי לחיים:

    הודעה פרטית כתבות שכתבתי



    התחבר או הרשם על מנת להגיב.

    עליך להיות משתמש רשום על מנת להגיב

    צור חשבון

    צור חשבון חדש בקהילה בקלי קלות.

    רישום חשבון חדש

    התחבר

    משתמש קיים? התחבר.

    התחבר עכשיו

×
×
  • צור חדש...