פלאפון

 

בדו"ח הקודם של חברת התקשורת בזק (רבעון שני), דיווחה החברה כי חברת הבת הסלולרית, פלאפון, תבצע "ניקוי אורוות" ומחקה חצי מיליון מנויים שרובם לא פעילים. היה אפשר לצפות שמכאן אפשר רק לעלות, אך גם ברבעון השלישי מפרסמת פלאפון נתונים מדאיגים. למעט קווי האינטרנט, נראה שגם החטיבות האחרות של בזק ממשיכות לאבד מומנטום.

 

ההכנסות של פלאפון ברבעון השלישי ירדו ב-11% ל-649 מיליון שקלים כשגם ההכנסות ממכירות מכשירים וגם ההכנסות משירותי הסלולר נשחקו משמעותית. הרווח הנקי צנח ב-42% ל-32 מיליון שקלים בלבד. לאחר מחיקת חצי מיליון מנויים ברבעון הקודם, הצליחה פלאפון להגדיל ברבעון השלישי את מצבת המנויים ב-88 אלף ועתה מספרם הכולל עומד על 2.348 מיליון קווים.

 

ההכנסה הממוצעת מכל לקוח (ARPU) שקפצה לאחר מחיקת הקוים הלא פעילים (רובם פרה-פייד) ל-68 שקלים נותרה ברמה זהה גם ברבעון זה.יש צריך לציין שחלק מהמדדים לבחינה השתפרו מהרבעון השני, אך בסה"כ מעלים תהייה האם הצעדים האחרונים של פלאפון לשיפור מצבה בשוק (ההשקה של המותג המוזל Gini ושיתוף הפעולה עם אלקטרה) באמת מצליחים לסייע לה להתמודד עם הבעיות.

 

טלוויזיה ואיטרנט

ברבעון השלישי חלה קפיצה נוספת בשיעור המנויים שנוטשים את חברת יס (Yes), פיסה נוספת בסדרה היורדת מאז הרבעון השלישי הקודם. הפעם ביטלו את המנוי 5,000 לקוחות וסך המשתמשים עומד על 618 אלף. מתוך כך ההכנסות של יס ירדו במקצת והרווח התפעולי נפל ב-10%.

 

בהמשך למגמה ארוכת הטווח, מספר מנויי האינטרנט של בזק שוב עלה והפעם ב-18 אלף ל-1.539 מיליון מנויים. אך במקביל מספר המנויים הקוויים הרגילים (טלפוניה) ממשיך לרדת בעקביות וכך גם ההכנסות משיחות בינלאומיות (בעקבות האפשרויות בשיחות ברשת). כמו כן, מעדכנת החברה כי היא ממשיכה לפעול מול משרד התקשורת למען ביטול ההפרדה המבנית שתאפשר לה להציע שירותים נוספים וחבילות שאסורות עליה כעת מתוקף מעמדה בשוק התקשורת.

קישור ישיר להודעה
שתף באתרים אחרים