עבור לתוכן

הסינים מבטיחים: מחשב נייד ב-90 דולר

תגובה מומלצת
צוות האתר אישר תגובה זו וניתן לסמוך על התוכן הנכתב בה.

יוצר/ת האשכול Haim
  • חיים
  • 561
  • 1.8k הודעות

 

מעוניינים במכונה ניידת צנועה וזולה במיוחד לגלישה ברשת? יוצריו של המיקרו-מחשב Pine64 מבטיחים לספק לכם צמד הצעות אשר ישאירו עודף מ-100 דולר

 

 

מחשבי הכרומבוק של גוגל ושותפותיה יצרו מהפכה של ממש בעולם המחשבים הניידים, כשהחלו לצוץ לראשונה בתחילת העשור והוכיחו כי ניתן לקבל חוויית שימוש סבירה וראויה גם במוצר מחשוב עם מחיר מינימלי של 200 דולר ואפילו פחות.

 

 

המהלך הזה העניק פופולריות גדולה ל'ניידי הענן' החדשים, ודרש ממיקרוסופט לבצע התאמות תחרותיות משלה למחשבים מבוססי חלונות, וכל זה הביא לרמות מחירים חדשות ומשתלמות יותר עבור השוק כולו.

 

 

עם זאת, נראה כי בכל מצב יש אפשרות לרדת נמוך אפילו יותר, איכשהו – וזה מה שאמור לקרות בקרוב גם במקרה הזה, תודות למיזם החדש של מי שהביאו לנו את ה-Pine A64, המחשב הזעיר שמתחרה ב-Raspberry Pi 3.

 

לוח ה-Pine A64 - הכל התחיל מכאן

 

 

ב-Pine64 הכריזו על כוונה לשלב את החומרה שלהם במחשב נייד שלם, ה-Pinebook, שיהיה זול באופן קיצוני – הלוח המבוסס על מעבד A64 מרובע ליבות Cortex A53 של חברת Allwinner במהירות 1.15GHz, יחד עם 2GB של זכרון LPDDR3 וזכרון eMMC 5.0 מובנה של 16GB, ישולב עם מסך IPS ברזולוציה של 1,280×720 פיקסלים ובגודל 11 אינץ׳ או 14 אינץ׳, סוללת 10,000mAh שאמורה להעניק הרבה שעות עבודה לחומרה הצנועה, ומערכת הפעלה מסוג אנדרואיד שהותאמה במיוחד לפלטפורמה (RemixOS), או מספר הפצות לינוקס שהותאמו עבורה (אובונטו, Debian, OpenSuse ועוד) ואולי גם ChromeOS של גוגל בעתיד. כל המערך הזה אמור לשאת תג מחיר של 89 דולר בלבד (!) לדגם בעל המסך הקטן, או 99 דולר לדגם ה-14 אינץ׳ הגדול יותר.

 

מחשב נייד זול עד כדי כך, שגם ידע לבצע פעולות בסיסיות כמו גלישה ועיבוד תמלילים באופן ראוי - היתכן?

 

 

מחשבי ה-Pinebook יוצעו במארז פלסטיק במימדים סבירים יחסית עם משקל של כ-1.2 קילוגרם ועובי של כ-18 מילימטרים (סביר להניח ששני הדגמים לא יציעו את אותם המימדים, ואלו הם נתונים רק לאחד מהם), אשר יכלול צמד חיבורי USB 2.0, חיבור Mini HDMI 1.4a, חריץ לכרטיסי microSD להרחבת נפח האחסון בעד 256GB נוספים וכמו כן קישוריות Wi-Fi בתקן 802.11n עם מערך של אנטנת קליטה בודדת ואנטנת שידור בודדת, קישוריות Bluetooth 4.0, מצלמת 1.2 מגה פיקסל קדמית ומשטח מגע בגודל אלכסוני של 5 אינץ'.

 

מראה שמזכיר במעט את ה-MacBook Air - אבל מיועד לעלות בערך עשירית ממנו

 

 

טרם ידוע מתי המכשירים האלה יהיו זמינים לרכישה, אך אנחנו מקווים בהחלט שזה יקרה בקרוב – ובאותם תגי מחיר מרשימים עליהם שמענו, כי מחשב נייד חדש במחיר של פחות מ-500 שקלים נשמע לנו כמו דיל נהדר שבהחלט יוכל לקדם את השוק.

קישור ישיר להודעה
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 1
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתמשים מובילים באשכול זה

ימים פופלאריים

משתמשים מובילים באשכול זה

ימים פופלאריים

Senor
  •  .
  • 189
  • 639 הודעות

נראה כמו מחשב טוב לביתספר, תע''ה!

קישור ישיר להודעה
שתף באתרים אחרים

התחבר או הרשם על מנת להגיב.

עליך להיות משתמש רשום על מנת להגיב

צור חשבון

צור חשבון חדש בקהילה בקלי קלות.

רישום חשבון חדש

התחבר

משתמש קיים? התחבר.

התחבר עכשיו

תתי פורומים

בפורום זה אין תתי פורומים

מנהלי הפורום

בפורום זה אין מנהלים

אולי יעניין אותך גם

×
×
  • צור חדש...