תפסיקו ללכלך את הדשא / טור
הספורט כבר מזמן לא נקי והכל שואו אחד גדול – המשחק של ברצלונה מול פ.ס.ז' הוכיח את זה. מי שמתעלם מהתופעה המכוערת של צוללנים ומקבל אותה, מונע מעצמו את זכות הביקורת. לשחר אמאנו נמאס מרמאים. 
המשחק של ברצלונה מול פריז סן ז'רמן שבר את כל השיאים, ולאו דווקא הספורטיביים. הוא הוכיח, שוב, שיש מי שחושב שהספורט כבר לא צריך להיות נקי, שהכל שואו אחד גדול שבו שחקנים יכולים להתחזות, להפיל את עצמם ברחבה כדי לסחוט פנדל ולהטעות את השופטים ולנצח בעזרת רמאות.

 

 

מי שמתעלם מהתופעה המכוערת הזאת של צוללנים דוגמת לואיס סוארס (שעוד לפני הפנדל שקיבל, ניסה לסחוט אחד אחר ולא הצליח) ראוי שיעבור לראות WWE שבו הכל מבוים ויימנע מכדורגל מכוער, כזה שהניצחון בו הפך למטרת על - גם במחיר של ביזוי המעמד כולו.

 

 

בעתיד. מי שמוכן לסבול תופעות של שחקנים מתחזים, כמו למשל שגיא כהן שאמר "שידוע ששחקני ברצלונה נוטים ליפול, אז לא צריך לגעת בהם", בעצם יוצר מצב של פייק ספורט, כי הוא מאשים את הקורבן. כי מה ההבדל בין אתלטים שנוטלים ממריצים כדי לגבור על יריב טוב מהם, לבין שחקנים שפשוט הורסים את המשחק ומבזים את הערך הספורטיבי כדי להשיג יתרון בצורה לא הוגנת. 
שופט מקבל במשחק מאות החלטות, חלקן שגויות, אבל מי שעולה למגרש במטרה להכשילו בכוונה, בין אם קוראים לך סוארס, ניימאר, איתי שכטר או ערן זהבי, חוטא למקצוע שהוא עובד בו. מה אתה שווה אם השגת ניצחון ברמאות, אם קיבלת פנדל אחרי שזרקת את עצמך ברחבה או גרמת להרחקת שחקן יריב כדי להשיג יתרון?

 

 

 

 
שחקני פ.ס.ז' כועסים על השופט (צילום: EPA)
שחקני פ.ס.ז' כועסים על השופט(צילום: EPA)

 

 

בישראל לא חסרות תופעות מכוערות. שחקנים שנמרחים על הדשא וקמים מיד אחרי שמבינים שאיש לא אכל את ההצגה שלהם, אחרים שמתאוששים באורח פלא אחרי שהשחקן שנגע בהם קלות קיבל צהוב או אדום, שלא לדבר על צוללים ברחבה כדי לסחוט פנדל. קלות הראש שנוהגים בשחקנים כאלה היא גם זו שמעודדת אותם להמשיך.

 

 

המאמנים שלהם מפגינים חוסר אכפתיות כלפי התופעה שאולי תעזור להם להישאר עוד שבוע על הקווים, ואליהם מצטרפים שורה של אנשי תקשורת שפשוט מתייחסים לכך בהומור או מחזקים את התופעה בשם ההיסטוריה, במקום לגנות את הכיעור הזה שהורס את הענף כולו, ומבזה את הספורטאים האמיתיים וגם את הקהל שבא לראות ספורט, ומקבל "שחקנים" רמאים.

 

 

 

 
מתחזה שתואר כגיבור. לואיס סוארס (צילום: getty images)
מתחזה שתואר כגיבור. לואיס סוארס(צילום: getty images)

 

 

תזכרו את זה בפעם הבאה שאתם מתלוננים על שופט שטעה. כי אחרי הכל, מי שמקבל תופעה של מתחזים כמו סוארס ועוד הופך אותם לגיבורים, מונע מעצמו את זכות הביקורת במקרהשזה יפעל נגד הקבוצה שלו, ובעיקר מאפשר לאחרים ללכלך את המשחק שהוא כל כך אוהב.

 

קרדיט לווינט!

קישור ישיר להודעה
שתף באתרים אחרים