(נערך)

Game of Thrones 2011 Intertitle.png

משחקי הכס (באנגלית: Game of Thrones) היא סדרת פנטזיה טלוויזיונית אמריקאית אשר נוצרה על ידי צמד המפיקים האמריקאים-יהודיים דייוויד (פרידמן) בניוף וד.ב. וייס עבור רשת HBO האמריקאית. הסדרה מבוססת על "שיר של אש ושל קרח" – סדרתספרי פנטזיה אפית מאת הסופר האמריקאי ג'ורג' ר. ר. מרטין המתרחשת בעולם בדיוני המדמה את תקופת ימי הביניים ומשולבת במוטיבים של פנטזיה.

 

עלילה: הסדרה עוקבת אחר עלילותיהן של מספר משפחות אצולה הטוענות לכתר ושליטה בשבע הממלכות הדמיוניות של יבשת וסטרוז (Westeros). העלילה עוסקת במאבקיהן הפוליטיים והאלימים של משפחות האצולה הללו, על כס המלוכה. עם תחילתה של הסדרה, מסתמנים שני קווי עלילה נוספים, אחד המתרחש באזור הקרוי "הצפון הקפוא" ועוסק באיום החורף הקרב ובשובן של מפלצות אגדיות בשם "המהלכים הלבנים" ומלכם "מלך הלילה" שכוחם גובר ככל שמתקרב החורף. קו עלילה נוסף מתרחש ביבשת המזרחית לווסטרוז הנקראת אסוס (Essos) ועוסק בניסיונה של היורשת האחרונה לשושלת המלוכה הקודמת של ווסטרוז לחזור לממלכה ולהשיב את הכתר.

עונה 1

ספויילר - הסתר תוכן

העונה נפתחת בהיכרות עם בית סטארק, ביתו של נד סטארק, הלורד של טירת וינטרפל שסמלו זאב בלהות. המלך המכהן, רוברט באראתיאון מגיע לווינטרפל מלווה באשתו, המלכה סרסיי לבית לאניסטר ופמלייתו, כדי לשכנע את נד להצטרף אליו ולשוב למעלה מלך, בירת הממלכות, כדי לשמש כימין המלך. נד ואשתו קייטלין, מקבלים מכתב מאחותה של קייטלין, לייסה, בו נכתב כי למשפחת לאניסטר הייתה יד במותו של ימין המלך הקודם, ג'ון ארין, בעלה של לייסה. בזמן הביקור המלכותי ג'יימי לאניסטר מקיים יחסי מין עם אחותוהמלכה סרסיי, באחד המגדלים של הטירה. בנו של נד, בראן הסקרן שנוהג לטפס על החומות ראה אותם, מפחד שיספר את שראה לאחרים השליך אותו ג'יימי מהחלון אולם בראן נשאר בחיים והופך להיות משותק מהאגן ומטה.

לאור המכתב שקיבלו מאחותה של קייטלין, מבין נד שהמלך עלול להיות בסכנה ממשפחת לאניסטר. הוא יודע שאם המלך ייהרג, תיפול הממלכה למלחמה שוב, וכדי להגן על הצפון ועל משפחתו, הוא מחליט לשוב עם רוברט למעלה המלך. הוא לוקח איתו את שתי בנותיו, סאנסה שחולמת להיות נסיכה עדינה ואריה שחולמת להיות לוחמת קשוחה. שם, בעודו מנסה להתחקות אחרי הסיבות שהביאו למותו של ג'ון ארין, הוא מתוודע לסודות אפלים של בית משפחת לאניסטר. כתוצאה מכך, הוא משער כי האיום של חשיפת סודות אלו הובילו למותו של ארין. נד מגלה שלמלך רוברט אין יורש חוקי, ושמי שנחשבים ילדיו הם בעצם פרי גילוי עריות של המלכה סרסיי ואחיה ג'יימי. ילדיו האמיתיים מסתובבים בעיר המלוכה ונחשבים לממזרים. כאשר נד מספר למלכה שהוא יודע את האמת ועומד לספר אותה למלך, היא בתגובה לא מחכה זמן רב, גורמת למותו של בעלה, מכתירה את בנה ג'ופרי האכזר למלך, ואוסרת את נד כבוגד, בסיועו של לורד פיטר בייליש, ידיד ילדות של קייטלין ומנהלו התככן של בית הבושת הגדול במעלה מלך. בתו של נד, סאנסה המאורסת לג'ופרי, מבקשת מג'ופרי רחמים על אביה ומציעה שיוגלה למשמר הלילה. ג'ופרי, במעמד מול העיר, טוען שרחמי אימו ורחמי סאנסה מעידים על חולשה. הוא מורה לערוף את ראשו של נד. בהמשך הוא אף מראה לסאנסה את ראש אביה הכרות ואת ראש בת לוויתה, שנרצחה אף היא. אריה, לעומת זאת, נלקחת על ידי ידיד אביה. הוא אסף קבוצת אנשים שיתגייסו למשמר הלילה. הוא מצווה עליה להסתיר את זהותה ולהתנהג כמו ילד, כדי להגן עליה מפני השליטים שמחפשים אותה.

בתגובה להוצאתו להורג של נד סטארק ולקיחתה של סאנסה כבת ערובה, מכריז רוב סטארק שהופקד על וינטרפל מלחמה ומגייס את אדוני הצפון על מנת להילחם בבית לאניסטר. הוא מביס את צבא לאניסטר ולוקח בשבי את ג'יימי לאניסטר.

בתחילת העונה בני משפחת סטארק לא יודעים מי דחף את בראן מהמגדל. הם טועים לחשוב שזה טיריון, הבן הגמד לבית לאניסטר. ליידי סטארק לוקחת אותו לאחותה בקן הנשרים, בתקווה שאצלה הוא יוכל לקבל משפט צדק ויוכח כאשם. טיריון נכלא במבצר הנשרים. בדיונים לפני המשפט הוא בוחר בדרך של דו-קרב על פני משפט. הוא מנצח ועוזב את הטירה יחד עם ברון שנלחם עבורו והציל את חייו. בסוף העונה, כאשר ג'יימי נלכד בידי בני סטארק, הוא מתוודה שהוא זה שדחף את בראן מהמגדל. כשליידי קייטלין שואלת אותו לסיבה, הוא מעדיף לשתוק.

באותה עת, מעבר ל"ים הצר" ביבשת אסוס, וייסריז לבית טארגאריין שוהה בגלות, לאחר שאביו הודח מכס המלכות, לטובת בית באראתיאון. וייסריז מאמין כי הוא זכאי לכתר ולכן הוא מנסה לגייס צבא שיהיה לצידו בשעה שינסה לשוב ולכבוש את וסטרוז. לשם כך הוא מחתן את אחותו, דאינריז טארגאריין, בה התעלל פיזית ונפשית במשך שנים, למנהיג (מעין חאן) של אחד משבטי הדות'ראקים, חאל דרוגו. לאחר מספר עימותים עם אחותו, וייסריז קצר הרוח מאבד את סבלנותו להמתין שהאותות בהם בוטחים הדות'ראקים יאמרו שהגיע הזמן לחצות את הים הצר, ובהתקף קנאה ויאוש מאיים להרוג את דאינריז. דבר שמביא את דרוגו להרוג אותו באמצעות שפיכת זהב מותך על ראשו. חאל דרוגו מוצא את מותו לאחר שמכשפה מטפלת בפצע קרב שלו שמזדהם ומרעילה אותו. דאינריז בונה מדורת ענק שאליה היא מכניסה את גופתו של דרוגו, המכשפה שרימתה אותם ו-3 ביצי דרקונים מאובנות שקיבלה במתנה. דאינריז עצמה נכנסת למדורה ופמלייתה מבינה זאת כניסיון התאבדות, אך לאחר שעובר הלילה ומגיע השחר, דאינריז קמה מהאפר עם 3 גורי דרקונים היא מכנה אותם ילדיה וקוראת להם "דרוגון" הדרקון הגדול ביותר "ויסריון ו"ראיגאל" על שם אחיה המתים.

מעבר לחומה, בנו הממזר של נד סטארק, ג'ון שלג, מצטרף למשמר הלילה, אחוות לוחמים עתיקה, הלוקחת על עצמה להגן על החומה, המפרידה בין שבע הממלכות, לפראיים וללא נודע בצפון שמעבר. תושבי הממלכות מאמינים כי מעבר לחומה שוכנים "ההלכים הלבנים", יצורים מסתוריים, אלמותיים ומסוכנים. ג'ון מתחבר עם שלושה מחברי המשמר, בהם סאמוול "סאם" טארלי, נער שמן ורכרוכי אך טוב לב, חכם ויודע קרוא וכתוב. אחרי אימוניו הוא מוצב להיות עוזרו האישי של מפקד המשמר, ג'אור מורמונט. כמו כן, בזכות זאב הבלהות שלו הוא מצליח להציל את מפקד המשמר מהלך לבן שחדר לטירה, וכהוקרת תודה מקבל ממנו את החרב "ארך-טפר" שחושלה מפלדה ואלריאנית.

הריגתו של נד סטארק הגיבור הראשי של הסדרה ומי שגולם על ידי שון בין השחקן המפורסם בקאסט, הדגישה את מהפכנותה של משחקי הכס. והובילה ל"חרדת ספויילרים" לכל אורך שידור הסדרה. בעונות הבאות נהרגו דמויות מרכזיות נוספות, והדגישו את האכזריות הרבה שבה מאופיינת הסדרה ואת העובדה שכל העושה טעות משלם עליה, בדרך כלל בחייו.

עונה 2

ספויילר - הסתר תוכן

לאחר שניצח שלושה ניצחונות רוב סטארק מציע הצעת שלום ללאניסטר בתמורה לעצמאות של הצפון והחזרת בנות סטארק לביתן, הוא שולח את תיאון גרייג'וי כדי לקבל תמיכה של באלון גרייג'וי, מלך איי הברזל שידועים כימאים קשוחים, וקטלין סטארק מבקשת את תמיכתו של רנלי באראתיאון. סרסיי לאניסטר דוחה את הצעתו של רוב. בינתיים טיריון, שממונה לימין המלך על ידי אביו, טייווין לאניסטר, מגרש את ג'נוס סלינט, ראש הגלימות הזהובות לחומה ומקדם את ברון, שומרו הנאמן, למפקד משמר המלך.

קייטלין סטארק מגיעה למחנה של רנלי באראתיאון בזמן שבריאן מטארת' מנצחת בקרב על תפקיד שומרו של רנלי. קייטלין ובראיין היו עדות לרצח של רנלי מכישוף שחור שנשלח על ידי מליסנדרה, כוהנת אדומה והיועצת של סטאניס באראתיאון, שטוען גם הוא לכתר. קייטלין ובריאן בורחות מהמחנה, ומצטרפות לרוב בזמן שהצבא של רנלי הופך להיות הצבא של סטאניס. תיאון גרייג'וי בוגד בסטארקים אחרי שאביו באלון שולח אותו למשימה זוטרה וכובש את וינטרפל. רוב מקבל מכתב על תוכניתו של תיאון ושולח אנשים כדי להשתלט בחזרה על וינטרפל ואילו בתוך העיר בני הברית של משפחת סטארק יוצרים תוכניות להתגנב ולהבריח את בראן וריקון סטארק. רוב מגלה שאמו קייטלין שיחררה את ג'יימי לאניסטר, אותו היא שלחה עם בריאן במטרה לבצע חילופין ולהביא לה את בנותיה אריה וסאנסה סטארק. רוב נכנס למערכת יחסים עם חובשת מתנדבת ת'אליסה מייגיר ומפר את הבטחתו לווילדר פריי האכזר והבוגדני שכרת עמו ברית.

יארה גרייג'וי מגיעה לווינטרפל להחזיר את תיאון לאיי הברזל לאחר הניסיון הכושל שלו ללכוד את בראן וריקון סטארק, אך הוא נופל בשבי רמזי שלג הסאדיסט. טייווין לאניסטר עוזב את הארנהל מה שנותן הזדמנות לאריה, גנדרי ופאי חם לעזוב את הארנהול עם עזרתו של ג'קאן הג'אר, מתנקש מסתורי מבראבוס.

במעלה המלך סרסיי מנסה לסחוט את טיריון, בכך שהיא חוטפת את ה**** רוז שסרסיי חושבת שהיא וטיריון מאוהבים בסתר, טיריון מוביל את הגנת צבא המלך מול המתקפה של סטאניס במפרץ בלאקוואטר סמוך לעיר. הוא מביס את צבאו של סטאניס באמצעות אניית תופת שטעונה באש-פרא שגורמת להשמדת חלק ניכר מאוניותיו. לאחר שהמלך ג'ופרי ושומר הראש שלו סנדור "כלב הציד" קלגיין נוטשים את הקרב סטאניס שולח את צבאו מהספינות אל היבשה כדי לחדור לטירה, אך טיריון מוביל את הצבא דרך מערות סודיות ותוקף את צבאו של סטאניס מאחור. לאחר זמן קצר מגיעים טייווין לאניסטר וצבאו, ביחד עם צבא בית טיירלומביסים את הצבא של סטאניס. שומר ראש של המלך מנסה לרצוח את טיריון ופוצע אותו לפני שהוא נהרג על ידי פודריק, נושא הכלים של טיריון.

לאחר מותו של חאל דרוגו, דאינריז מוצאת מקום מקלט עם כמה דות'ארקים בעיר קארת' ומתארחים אצל הסוחר חארו חואן דקסוס. חארו זמם עם המכשף פייאט פרי להרוג את כל פמלייתה של דאינריז ולחטוף את הדרקונים שלה כדי לשלוט על קארת'. פייאט פרי פיתה את דאינריז לישיבה בה הם מניחים את הקלפים על השולחן "בבית הנצחי", הדרקונים של דאיינריז הורגים את פייאט פרי והיא כולאת את חארו חואן בכספת כעונש על בגידתו.

מאחורי החומה ג'ון שלג לוכד פראית בשם ייגריט, אך במקום להרוג אותה הוא חס עליה ולוקח אותה בשבי. הם נקלעים למארב של פראים. ונלכדים על ידם. "קורין חצי-יד", קצין במשמר הלילה, משכנע את ג'ון להרוג אותו, כדי שיזכה באמונם של הפראים, ויוכל להתקרב למנהיגם מאנס ריידר הידוע בתור "המלך מאחורי החומה". שאר אנשי משמר הלילה מקימים מחנה בביצורים העתיקים ב"אגרוף ראשוני האדם", שם הם מותקפים על ידי צבא זומבים בראשותם של "ההלכים הלבנים".

עונה 3

ספויילר - הסתר תוכן

לאחר הניצחון על סטאניס בבלאקוואטר, הלאניסטרים מחזיקים בעוצמה את כס הברזל. הם מאויימים על ידי הבית המניפולטיבי, העשיר והחזק - בית טיירל - שנהיה לבני בריתם. טיריון מתקשה עם העובדה שהוא הפסיד את הכוח שהיה לו כימין המלך, ומרגיש שאביו טייווין לא מעריך את מה שהוא עשה למען הממלכה כימין המלך.

בינתיים ג'יימי לאניסטר מובל על ידי בריאן מטארת' בחזרה למעלה המלך, במטרה לפדות את האחיות לבית סטארק. הסטארקים מוצאים את עצמם מפסידים במלחמה לאחר שאיבדו את תמיכתו של וולדר פריי, כיוון שרוב שבר את נדרו והתחתן עם ת'אליסה מייגיר ולא עם אחת מבנותיו של וולדר, וחלק מצבאו של רוב מאבד בו אמון. גם היחסים בין רוב לאימו התקררו לאחר שיחרורו של ג'יימי לאניסטר, אף על פי שהם התחברו לאחר המוות של אביו נד סטארק ומותם לכאורה של בראן וריקון סטארק, אחיו הקטנים. לעומת זאת, בראן וריקון חיים והם ממשיכים את מסעם צפונה עם בני ברית חדשים - התאומים ג'וג'ן ומירה ריד שאביהם היה חבר של האבא של בראן וריקון. תיאון גרייג'וי שזייף את מותם של בראן וריקון, נלכד ונכלא במרתף של מישהו לא ידוע שמענה אותו פיזית ומנטלית, ומסתבר כראמזי שלג, בנו הממזר של רוז בולטון.

אריה סטארק נמלטת ממאסרה ומתחילה במסע הביתה ביחד עם גנדרי ופאי. אחרי שנתפסו על ידי אחוות המורדים, אריה בורחת ונתפסת על ידי "כלב הציד" סנדור קלגיין, לוחם קשוח וגס רוח. הוא מחליט לקחת אותה למטה של בית סטארק במטרה שהם יפדו אותה תמורת כסף רב. סאנסה סטארק נשארת כאסירה של הלאניסטרים במעלה המלך, בעוד שג'ופרי ממשיך להתעלל בה וטיריון מנסה לרסנו. פיטר בייליש ובית טיירל מציעים לסאנסה עזרה.

בפרק הלפני אחרון של העונה רוב סטארק מנסה לגייס שוב את תמיכתו של בית פריי ומתנצל בפני וולדר פריי על שהפר את הבטחתו ומציע לו פיצויים. וולדר פריי מקבל לכאורה את התנצלותו ומציע לו לחגוג בטירתו את חתונתם של אחד מקצני סטארק הבכירים עם אחת מבנותיו של וולדר. בעת חגיגות החתונה, וולדר פריי בוגד ברוב סטארק ובצבאו ורוצח אותם. הוא רוצח את אשתו ההרה של רוב, את רוב עצמו, את קייטלין סטארק ואת זאב הבלהות של רוב. אירוע הטבח והבגידה זכה לכינוי "החתונה האדומה", ומוטט למעשה את צבאו של רוב סטארק. בתמורה לבגידה מקבל פריי אדמות וכסף מבית לאניסטר שהיה שותף לקשר.

בדרגונסטון סטאניס באראתיאון מוצג כאדם שבור לאחר שהפסיד בבלאקוואטר, יועצו דאבוס סיוורת' נכלא לאחר שתקף את מליסנדרה. מליסנדרה עדיין מאמינה שסטאניס הוא הנבחר על ידי אל האור ושהיא תעזור לו להגשים את הנבואה. מליסנדרה כולאת את דאבוס, ובתו הסודית של סטאניס שירין (שחולה בקשקשת אפורה) עוזרת לדאבוס ללמוד לקרוא.

מאחורי החומה ג'ון שלג מצטרף לצבא הפראים של מאנס ריידר, אבל עם כוונות נסתרות. נדרו כשומר במשמר הלילה נבחן בכך שהוא מתאהב בפראית ייגריט (רוז לזלי) והוא מוצא את עצמו בוחר בין ייגריט למשמר הלילה. האחרון הושמד במידה רבה במתקפת ההלכים הלבנים ואחר כך על ידי קבוצה של מורדים, שכועסת על הכנסת האורחים המבישה של הלורד קרסטר. במהלך המרד השומרים מפירים את נדריהם, ומסכנים את חייהם של סאמוול טארלי ולורד המשמר ג'אור מורמונט. טארלי בורח עם גילי, אחת מבנותיו של קרסטר, שזה עתה ילדה, ואילו הלורד מורמונט נרצח בידי המורדים.

מאחורי "הים הצר" דאינריז ממשיכה במסעה לכיבוש כס הברזל. היא מלווה על ידי עוזר חדש בשם באריסטן סלמי, שהיה בעבר ראש משמר המלך, והיא עדיין נעזרת בז'ורה מורמונט. דאינריז שקלה לקנות את "הבלתי-טמאים", צבא עלית של סריסים עבדים שהוכשר בחומרה ונשלטים על ידי שליט אכזר ועוזרתו המתורגמנית מיסאנדיי בתמורה לאחד מדרקוניה. בעת "הרכישה" היא מורה ל"דרוגון" הדרקון שנרכש לשרוף את השליט של הסריסים, ומשחררת את צבא "הבלתי-טמאים" שבוחרים להישבע לה אמונים ומיסאנדיי בוחרת להיות עוזרתה.

עונה 4

ספויילר - הסתר תוכן

במעלה המלך נערכת חתונתם של ג'ופרי לאניסטר ומרג'רי טיירל. לאחר שג'ופרי מורעל במהלכה על ידי סבתה של מרג'רי, אולנה טיירל, במה שכונה "החתונה הסגולה" בשל פניו של ג'ופרי שלאחר שנחנק הפכו לסגולים. סרסיי לאניסטר הנסערת ממהרת להאשים את אחיה, טיריון, ברצח בנה. טיריון עומד למשפט בו הוא נאבק לשרוד את ההאשמות השקריות נגדו מצד אחותו ואביו, בזמן שהוא נבגד על ידי שאי – האישה שאהב – שמעידה נגדו עדות שקר. בסופו של דבר נגזר עליו עונש מוות, אך הוא נמלט ממעלה המלך בעזרת אחיו ג'יימי לאניסטר והמרגל ואריז, לאחר שרצח את אביו ואת שאי.

לאחר שאימם נרצחה והשאירה אותם יתומים מאב ואם וביתם וינטרפל נהרס, ילדי משפחת סטארק שנותרו בחיים יוצאים למסעות נפרדים במטרה לשרוד. סאנסה סטארק מצליחה להימלט ממעלה המלך בעזרתו של פיטר בייליש, שמשיט אותה אל קן הנשרים שם שולטת דודתה, ליסה ארין, שמיועדת להתחתן עם בייליש. ליסה הקנאית והמאוהבת מאיימת להרוג את סאנסה, לאחר שרואה את פיטר מנשק אותה. אך פיטר מצליח להרגיעה ומיד לאחר מכן משליך את ליסה למותה מבעד "דלת הירח". בינתיים, גם אריה סטארק בדרכה אל קן הנשרים בליווי סנדור קלגיין ("כלב הציד"), שמקווה לקבל תשלום מדודתה של אריה, על כך שהעביר אותה בבטחה אל אחד מבני משפחתה. בראן סטארק, שניצל בזמן כיבוש וינטרפל, ממשיך בחיפושיו בצפון אחר העורב בעל שלוש העיניים לאחר שפוגש עם הודור האילם את ג'וג'ן ומירה ריד.

בחומה, ג'ון שלג חוזר אל משמר הלילה לאחר שחבר אל הפראים ובגד בהם. הוא מנסה להזהיר את מנהיגיו על ההתקפה הקרבה משני צדדי החומה של מאנס ריידר, שהצליח לאגד צבא אדיר של פראים. ההתקפה מתרחשת לבסוף והפראים נסוגים, לפני שמצליחים להשתלט על החומה, אך עדיין מצליחים להרוג חלק גדול מאנשי משמר הלילה. לפני שהפראים מצליחים לתקוף שנית, סטאניס באראתיאון מגיע בראש צבא גדול ומכניע את מאנס ולוקח אותו בשבי לפי המלצתו של ג'ון.

מעבר לים הצר, דאינריז טארגאריין ממשיכה את מסע הכיבושים שלה של ערי מפרץ העבדים, וכובשת את מירין, העיר הגדולה ביותר מביניהן. דאינריז מחליטה להתיישב בעיר ולמשול על אנשיו לפני שהיא ממשיכה לווסטרוז, בין השאר על מנת לשחרר את העבדים מכבליהם, דבר שמוביל אותה להתנגשות אלימה עם אדוני העיר ובעלי העבדים.

עונה 5

ספויילר - הסתר תוכן

במעלה המלך סרסיי נערכת לטקס האשכבה של אביה, כאשר מרג'רי נישאת לבנה טומן שהופך למלך. חרף היותה למלכה-האם ולא המלכה השלטת היא ממנה את מקורביה לחברות במועצה המלכותית וזורעת שמות במעלה מלך. היא מסייעת לעלייתו של מנהיג דתי סגפן וקנאי המכונה "הדרור העליון", שאוסר את כלתה ואחיה (לוראס טיירל) באשמת עדות שקר והומוסקסואליות. בהמשך הוא גם פונה כנגדה ואוסר אותה באשמת ניאוף, גילוי עריות ורצח בעלה רוברט. זמן-מה לאחר מכן היא מסכימה להתוודות, אך נאלצת לעבור השפלה ולבצע את "צעידת הכפרה" המחייבת אותה לצעוד עירומה בפני תושבי העיר.

סאנסה סטארק מגיעה עם פיטר בייליש אל טירת בית בולטון במטרה להינשא לרמזי בולטון לקראת המאבק על כס הברזל. היא נאלצת להינשא לרמזי בולטון, שאונס אותה בליל כלולותיהם ומאלץ את "סרחן" לצפות במעשה. לאחר שרמזי יוצא לקרב נגד סטאניס היא ו"סרחן" נמלטים. בינתיים, אריה סטארק מגיעה אל הבית השחור והלבן בעיר החופשית בראאבוס, ומתקבלת לאחוות המתנקשים "האנשים חסרי הפנים". לאחר שמוטל עליה להתנקש בסוחר מושחת והיא מתנקשת במישהו אחר מעברה, והיא נענשת.

בחומה, ג'ון שלג לומד מפיו של סטאניס באראתיאון שבכוונתו לכבוש את כס הברזל בסיוע צבא הפראיים, אך מנהיגם מאנס ריידר מסרב להישבע אמונים למלך סטאניס באראתיאון. הוא מועלה על המוקד אך ג'ון יורה בו למוות, כדי להקל על ייסוריו. זמן מה לאחר מכן, משמר הלילה בוחר בג'ון למפקד ה-998 של משמר הלילה. ג'ון יוצא אל הפראיים על מנת לשכנעם לחבור אל משמר הלילה, במאבק מול צבא ההלכים הלבנים, ולאחר הגעתו פולשים ההלכים הלבנים בראשות מלך הלילה והוא נמלט. בשובו אל טירת שחור הוא נחשף לזעמם וכעסם של אנשי המשמר כנגדו ואלה דוקרים אותו ומותירים אותו להתבוסס בדמו.

בצפון, סטאניס באראתיאון עוזב את טירת שחור כדי לתקוף את וינטרפל שנמצאת תחת כיבושו של רוז בולטון. לאחר שרוב צבאו השכור בורח, הוא פונה לעצתה של מליסנדרה ומעלה כקורבן לרה'לור אל האור את בתו שירין, לא לפני שהוא שולח את סר דאבוס סיוורת' לטירת שחור לחפש אספקה. לאחר ההקרבה, אשתו סליס מתאבדת ורוב סוסיו נהרגים בידי גדוד קטן אותו הנהיג רמזי בולטון. לאחר מכן צבאו של בולטון שוחט את כל חייליו ובריאן מטארת' הורגת אותו כנקמה על כך שהרג את אחיו רנלי, אותו שירתה.

מעבר לים הצר, דאינריז טארגאריין נאלצת להיאבק בהתקוממות מבית בדמות מחתרת בשם "בני ההרפיה". ואריז וטיריון מגיעים לבית בושת בפונטס בדרכם אל מירין, וטיריון נחטף על ידי סר ז'ורה שמסגירו לידיה של דאינריז בתקווה שתמחל לו, אך זו אינה מוחלת לו ומגרשת אותו מהעיר בעוד טיריון הופך ליועץ שלה. בעת קרב ראווה מתפרץ מרד של "בני ההרפיה" המנסים להתנקש בה, ולבסוף היא ניצלת על ידי סר ז'ורה ומתפתח קרב שבסיומו מגיע אחד מדרקוניה, דרוגון, שמציל אותה והיא מתעופפת על גבו הרחק משם ומגלה שהוא לוקח אותה אל ארצם של הדות'ראקים.

עונה 6

ספויילר - הסתר תוכן

במעלה המלך ג'יימי חוזר אל סרסיי ויחד עמה זומם להפיל את שלטונו של הדרור העליון. בניסיון התקוממות כושל כנגד תומכי הדרור העליון הוא נשלח הרחק ממעלה המלך, בעוד טומן מכריז כי סרסיי תעמוד למשפט אמונה וכי לא יתקיים דו-קרב. סרסיי לא מופיעה בפני הדרור העליון ומארגנת פיצוץ בהיכל הגדול באמצעות אש פרא, שבמהלכה נהרגים מארג'רי טיירל והדרור העליון. טומן שמבחין במתרחש קופץ אל מותו, וסרסיי מתיישבת על כס הברזל ומכריזה על עצמה כמלכת שבע הממלכות.

סאנסה סטארק ותיאון הבורחים נתקלים בבריאן מטארת', שנשבעת אמונים להגן על סאנסה, בעוד תיאון יוצא אל איי הברזל. סאנסה חוברת אל ג'ון סנואו בטירת שחור ויחד איתו יוצאת לגייס צבא על מנת לכבוש את וינטרפל מידי רמזי בולטון. בינתיים, אריה סטארק מאמצת את זהותה כמתנקשת נטולת פנים וראייתה שבה אליה. היא נשלחת להתנקש בשחקנית מסוימת אך מסרבת. כעונש, תלמידתו של מנהיג הכת מנסה להתנקש בה, אך אריה הורגת אותה באמצעות חרבה "מחט". אריה מכריזה כי אינה רוצה להיות מתנקשת ללא פנים, ולאחר מכן מתעתדת לשוב אל מעלה המלך כאריה סטארק, ויוצאת לבקש את נקמתה בכל אלה שפגעו במשפחתה.

בחומה, סר דאבוס משכנע את מליסנדרה, כוהנתו של אדון האור, להחיות את ג'ון סנואו, שלאחר תחייתו מוציא להורג את הקושרים שהתנקשו בו ומבקש לפרוש ממשמר הלילה, אך הגעתה של סאנסה אל טירת שחור טורפת את הקלפים. היא משכנעת אותו לתור אחר בעלי ברית לקראת יציאה לקרב על וינטרפל, לאחר שרמזי בולטון רוצח את אביו ואת אמו ואחיו החורגים ומשתלט על וינטרפל. סאנסה וג'ון סנואו יוצאים לקרב על המבצר בראש צבא הפראים ובתמיכתה של מליסנדרה כשבסיומו ג'ון, בסיוע ברגע האחרון של אבירי הבקעה, מביס את רמזי בולטון ולוקח אותו בשבי, בעוד סאנסה מביאה למותו בכך שהיא משסה בו את כלביו הרעבים. כהכנה לפלישת ההלכים הלבנים ג'ון סנואו מתייעץ עם אדוני הצפון ומוכתר למלך הצפון.

מעבר לים הצר, דאינריז טארגאריין נלקחת בשבי בידי הדות'ראקים, שמחליטים לכלוא אותה במקדש אלמנות מנהיגי הדות'ראקים, אך היא מסרבת להשלים עם גורלה ולאחר שהיא שורפת למוות את מנהיגי הדות'ראקים היא הופכת למנהיגת הדות'ראקים ויוצאת עמם בחזרה אל מירין כשהיא רכובה על דרקונה. במירין, ואריז וטיריון מנסים להשכין שלום בין אדוני העבדים ובעוד ואריז יוצא לגייס צבא, מתקפה מכיוון הים על מירין נבלמת עם בואה של דאינריז כשהיא רכובה על דרוגון הדרקון. יחד עם האחים גרייג'וי שחוברים אליה ועם ספינותיהם הרבות דרקוניה וצבא הדותראקים היא יוצאת לקרב על ווסטרוז.

בראן סטארק, הודור ומירה מגיעים אל עץ היער הענק שבו נמצא העורב בעל שלוש העיניים, שמלמד את בראן ומראה לו חזיונות מהעבר ומלמד אותו את מקורם של ההלכים הלבנים, תולדות חיי אביו אדארד ואודות הודור בילדותו. בשלב מסוים בראן רואה את מלך הלילה בראש צבא המהלכים הלבנים, ומלך היער מבחין בו ונוגע בו, מה שמפר את ההגנה על המערה בה שכנו. ההלכים הלבנים פולשים אל המערה והורגים את העורב ואת הודור. כאן מתגלה לנו כי בראן בחזיונותיו השפיע על העבר וגרם להודור הצעיר לשמוע בראשו את המילים 'תחזיק את הדלת' (Hold the door), מילים שנחקקו בראשו, עד כי איבד את יכולתו לומר דבר מלבד אותן (לאחר גלגולים רבים הפך המשפט לשמו, הודור). בראן ומירה נמלטים בקושי ונתקלים בבנז'ן סטארק שמספר להם שננטש על ידי אנשי משמר הלילה וחייו ניצלו הודות לילדי היער. הוא מפציר בבראן להשלים הכנותיו לקראת הפיכתו לעורב בעל שלוש העיניים. בחזיונותיו בראן מגלה שג'ון סנואו אינו ממזרו של נד סטארק אלא בנם של ליאנה סטארק וראייגר טאראגריין.

עונה 7

ספויילר - הסתר תוכן

אריה סטארק הורגת את וולדר פריי ושאר בני משפחתו שהיו קשורים ל'חתונה האדומה' ולרצח בני משפחתה. היא מגיעה לריברלנדס ושומעת כי אחיה ג'ון הוכתר למלך הצפון ולאחר שהיא פוגשת את הזאבה שלה, נימריה, היא חוזרת לווינטרפל ומתאחדת עם בראן וסאנסה.

מעבר לחומה בראן סטארק רואה בחזיונו את המהלכים הלבנים וצבא המתים צועדים דרומה. יחד עם מירה ריד הם מגיעים למבצרם של אנשי משמר הלילה. צבא המתים המהלכים מגיעים לעיר הספר איסטווטץ' ("מצפה המזרח") עם מלך הלילה רוכב על דרקון הרפאים ויסריון ומבעיר את החומה עד אפר ומאפשר בכך למתים להיכנס אל ווסטרוז.

בווינטרפל, לאחר שהוכתר כמלך הצפון ג'ון שלג נואם בפני אבירי הצפון וחרף סירובה של סאנסה הוא מוחל לשניים מאבירי הצפון שלחמו נגדו והשניים נשבעים אמונים לבית סטארק. ג'ון מורה לטורמונד להוביל את הפראיים מזרחה ומכין את שרי הצפון למלחמה במהלכים הלבנים. הוא עצמו יוצא לדרגונסטון על מנת לגייס את תמיכתה של דאינריז טארגאריין במאבק נגד המהלכים לבנים ומותיר את סאנסה לשלוט בווינטרפל. בעודה בטירה היא מתאחדת מחדש עם בראן. בעודה עוקבת אחר פיטר בייליש (אצבעון), אריה מוצאת מכתב תמיכה ישן של סאנסה שמפציר בבני סטארק לבטוח במלך ג'ופרי והיא מגלה כלפיה עוינות. בייליש מנסה להסית את סאנסה כנגד אריה אך מזימה מסוכלת ולפני כל אצילי הצפון ואבירי הבקעה סאנסה מאשימה אותו בבגידה ורצח, חושפת כיצד רצח את ג'ון ארין ואשתו ליסה, כיצד בגד בנד סטארק והפליל את טיריון לאניסטר בניסיון לרצוח את בראן. היא דנה אותו לעונש מוות ואריה משספת את גרונו.

סאמוול טארלי מצליח למצוא מידע על מיקום זכוכיות הדרקון שיכולות לסייע לג'ון שלג במאבקו במהלכים לבנים ובחישול חרבות והוא שולח לג'ון עורב. במצודת המלומדים הוא פוגש את ז'ורה מורמונט ומרפא אותו בחשאי. לאחר שנרפא חוזר ג'ורה לשירותיה של דאינריז. סאמוול מקבל מסר מבראן אודות המהלכים לבנים ומחליט לעזוב צפונה. הוא מגיע לווינטרפל ופוגש את בראן והשניים משוחחים על נסיבות לידתו של ג'ון שלג ועובדת היותו בן לשושלת טארגאריין ויורש העצר האמיתי של כס הברזל.

במעלה המלך, סרסיי לאניסטר וג'יימי מנהלים משא ומתן עם יורון גרייג'וי על מנת להצטרף אליהם כבן ברית. סרסיי מכנסת רבים מאצילי מעלה מלך ומתעקשת שעליהם להתאגד תחת כתר לאניסטר במאבקם נגד דאינריז. היא מבטיחה לרנדיל טארלי את תואר עוצר הדרום. צי הברזל של יורון גרייג'וי יוצא למתקפה נגד יארה גרייג'וי ובמהלך הקרב אוברה ונימריה סאנד נהרגות, בעוד תיאון גרייג'וי קופץ למים ובורח. יורון חוזר לאחר מכן להעניק לסרסיי מתנה בדמותה של אלאריה סאנד ובתה, שהביאה למות בתה, כשבויה. סרסיי מרעילה למוות את בתה של אלאריה באותו האופן שזו הרעילה את בתה מירסלה. בינתיים נציגי בנק הברזל מגיעים לדרוש מסרסיי לשלם את חובות הממלכה והיא מבטיחה להם לשלם לך זמן קצר.

דאינריז טארגאריין, טיריון לאניסטר וצבאם המורכב מהדות'ראקים, הבלתי-טמאים ומתמיכת דורן ורמות-גנים, מגיעים אל דרגונסטון, מקום הולדתה של דאיניריז. היא מכנסת מועצת מלחמה, ומחליטה בהשפעת טיריון שלא לפלוש לווסטרוז בעזרת הצבאות הזרים אלא בעזרת בני טיירל ודורן. היא שולחת את צבא הבלתי טמאים לכבוש את צוק קאסטרלי, טירתם של בית לאניסטר, אך הוא ננטש ונשאר בו רק צבא סמלי ורוב ספינותיהם מושמדות על ידי צי גרייג'וי. ג'יימי מוביל את עיקר צבא לאניסטר ובשיתוף פעולה של בני טארלי אל רמות גנים ומביס את בית טיירל ובוזז את כל רכושם ואוצרותיהם, הוא מציע לאולנה טיירל יין רעיל ולאחר ששותה אותו היא מתגרה בו שהיא זאת שאחראית למות בנם ג'ופרי על ידי יין רעיל. בכסף ובזהב שבזז משתמשת סרסיי לתשלום חובותיה לבנק הברזל ולרכישת שכירי חרב מאסוס. דאינריז יוצאת על גבי אחד מדרקוניה ובליווי צבא הדות'ראקים להשמיד את חיילי צבא לאניסטר. לאחר שהביסה לגיונות של בני לאניסטר וטארלי היא דורשת מהנותרים בחיים להישבע לה אמונים, אך הם מסרבים ולבסוף מתרצים רק לאחר שהדרקון שלה שורף בהוראתה את רנדיל טארלי ובנו דיקון.

בעקבות מכתבו של סאמוול טארלי יורד ג'ון שלג לדרום ומגיע לדרגונסטון על מנת לפגוש את דאינריז. הוא מבקש את עזרתה בבלימת צבא המהלכים הלבנים אך היא מסרבת ומתעקשת שעליה לכבוש קודם את ווסטרוז ואת כס הברזל לפני שתתפנה לכך, אך מאפשרת לו לבקר במערות הדרקון, בעודו תר אחר זכוכית הדרקון. דאינריז מגלה שהתוכניות לכיבוש צוק קאסטרלי משתבשות והיא נוטלת לידה את המשך היוזמה. ג'ון שלג פוגש לאחר מכן את אחד מדרקוניה של דאינריז, שמאפשר לו להאכיל וללטף אותו.

טיריון וסר דאבוס מתגנבים אל העיר בניסיון לשכנע את סרסיי בקיומם של המתים המהלכים על מנת להתאגד עם ג'ון סנואו במאבק נגדם. ג'יימי מספר לה שאולנה טיירל היא זו שהרעילה למוות את ג'ופרי ולא טיריון, היא בתגובה מספרת לו שהיא בהריון.

על מנת להוכיח הן לדאינריז והן לסרסיי לאניסטר שאיום ההלכים הלבנים אמיתי הוא מוביל משלחת של לוחמים אל מעבר לחומה על מנת ללכוד זומבי של ההלכים ולהביאו בפניהן כראייה לקיומם ולחומרת האיום. הוא מלווה בז'ורה מורמונט, טורמונד, בריק דונדריון, ת'ורוס ממיר, גנדרי וסנדור "כלב הציד" קלגיין. הם מצליחים ללכוד את אחד הזומבים אך הם מותקפים על ידי צבא המתים המהלכים ומתקשים להתגונן. הם נלחמים בגבורה ומצליחים לשלוח עורב מצוקה לדאינריז שמגיעה על גב אחד מדרקוניה ובליווי 2 דרקוניה האחרים, כדי להצילם ולראות במו עיניה את אימת המהלכים הלבנים. בעיצומו של הקרב, מלך הלילה מיידהחנית קרח שפוגעת והורגת את אחד הדרקונים. הם מצליחים להימלט, בעוד מלך הלילה הופך את הדרקון המת לחלק מצבאו. ג'ון ניצל בעור שיניו בזכות בנז'ן שמופיע לפתע ומחלץ אותו, הוא מתאחד מחדש עם דאינריז ולהפתעתה מסכים להישבע לה אמונים כמלכתו והם מתאהבים.

תיאון גרייג'וי מתוודה בפני ג'ון שלג שמעודד אותו לצאת ולחלץ את אחותו משביה. תיאון מפקד על החיילים הנאמנים לאחותו יארה, לצאת ולהצילה מידיו של יורון גרייג'וי.

בעקבות לכידת הזומבי מעבר לחומה ומסע התיווך של טיריון, סרסיי פוגשת את דאינריז ואת ג'ון שלג שמנסים לשכנע אותה להצטרף אליהם במאבק במהלכים הלבנים כשהם מציגים לפניה את אחד מצבא המתים שג'ון לקח בשבי. היא מסכימה בתנאי שג'ון יישבע לה אמונים, הוא מסרב והיא בתגובה מסרבת לסייע להם. ברם, טיריון מצליח להיפגש איתה לבד ולשכנע אותה להצטרף. מאוחר יותר ג'יימי מתחיל להכין את צבא לאניסטר אך סרסיי עוצרת אותו וחושפת שהיא שיקרה ואינה מכוונת לסייע במאבק במהלכים הלבנים, הוא בתגובה עוזב בזעף ויוצא צפונה כפי שהבטיח.

בצד השני של החומה, מלך הלילה, מצליח להמיס חלק מהחומה באמצעות הדרקון ויסריון שהקים לתחייה וצבא המתים והמהלכים הלבנים נכנסים לווסטרוז.

משבע העונות הובהרו מספר דברים על "מלך הלילה" וצבאו. ידוע כי הוא היה אדם ו"ילדי היער" יצרו אותו על ידי תחיבת זכוכית דרקון לליבו, לפני אלפי שנים כדי להגן על עצמם במלחמתם עם בני האדם. ידוע כי הוא הופך אנשים (תינוקות זכרים שהוקרבו לו על ידי "קראסטר") ל"מהלכים לבנים" - סוג של גנרלים בצבאו בעלי עיניים כחולות בוהקות כעיניו של מלך הלילה. המהלכים הלבנים מסוגלים להחיות מתים ולהפוך אותם ל"זומבים", הם בעלי שליטה מוחלטת בזומבים וכשהלך לבן מת כל הזומבים שהוא הקים מתים יחד עמו. הדרך היחידה להרוג "הלך לבן" היא על ידי "זכוכית דרקון" או להב של "פלדה ואלאריאנית".

גאנר: פנטזיה, סדרת דרמה

הגבלת גיל: 18+

יוצרים: דייוויד בניוף, דניאל ברט וייס

חברת הפקה: HBO

קרדיט לויקיפדיה

 

 

ופה הגענו לדיון שלנו (:

האם ראיתם את הסדרה הזו? 

האם אתם תראו את הסדרה הזו? 

מה אתם חושבים על סדרה זו? 

דיון מהנה

נערך על ידי .Shahar
קישור ישיר להודעה
שתף באתרים אחרים